TAM ontwikkelt real-time begrotingstool gemeente Amersfoort
- Design
- 8 okt 2014 @ 11:41
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - OnlineInteractie
- 8 okt 2014 @ 11:41
- Redactie Design
Gemeente Amersfoort lanceert een nieuwe digitale begroting. Total Active Media (TAM), lid van het Total Identity Network, ontwikkelde een interactieve, real-time tool die direct, tot in de details, inzetbaar is.
Het resultaat is online te bekijken.
'Tellen en vertellen'
Amersfoort stelt als doel om de digitale begroting werkbaar te maken voor alle betrokkenen, zodat het begrijpelijk is voor zowel professionals als inwoners. Tijdens de productie werd er gelet op de toekomstbestendigheid van de tool. De digitale begroting is ontwikkeld als een meerjarenplan. Vanuit de begrotingsbedragen en prestatie-indicatoren wordt verteld waarom en hoe deze worden ingezet, en welke resultaten ze opleveren voor Amersfoort en de Amersfoorters.
Financieel en sociaal instrument
De digitale begroting moet met behulp van heldere infographics en slimme functionaliteiten niet alleen de inzet van geld volledig inzichtelijk maken, maar ook de gemeentelijke doelen, hoe die worden bereikt en wat het resultaat is.
Jos van Winkel, Hoofd Strategie & Bestuur, geeft aan: 'We wilden niet louter een online doorvertaling van onze begroting, maar een instrument dat ons ook in een resultaatgerichte stand zou zetten, zowel inhoudelijk als qua werkwijze. Met deze nieuwe digitale begroting is de eerste stap gezet: een financieel en communicatief instrument dat alle betrokkenen verbindt op basis van gedeelde doelstellingen.'
Less is more
De gemeente schrijft verder op de site: 'Met blokkenschema’s en grafieken krijgt u beter zicht op verhoudingen en ontwikkelingen. Tekst en beeld zijn vereenvoudigd en meer gefocussed op dat waar het om gaat (‘less = more’). Onderlinge samenhang is in beeld gebracht en voor wie meer wil weten zijn er links en plusjes in de kantlijn. [...] De grootste vernieuwing zit in de werking. Een begroting wordt vastgesteld, geeft ons kaders, maar is óók een dynamisch instrument in een veranderlijke context. Het is een stuur in de handen van hen die er op moeten varen: raad, college, en ambtelijk management. Is nieuwe informatie beschikbaar, dan zijn grafieken in update op te vragen. Wij willen onszelf meten en er rekenschap mee kunnen afleggen. En tenslotte is het ook een communicatiemiddel om ambities en doelstellingen te delen en tot een gemeenschappelijke inzet te komen, om zo invulling te geven aan “Samen maken we de stad”.'
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing