Ben & Jerry's ijs in nieuw jasje
- Design
- 17 nov 2014 @ 08:40
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging design
- 17 nov 2014 @ 08:40
- Redactie Design
Het Britse designbureau Pearlfisher, bekend van packaging voor onder meer Senseo, Viagra en Cadbury, heeft nieuwe verpakkingen ontworpen voor ijsmerk Ben & Jerry’s. De kenmerkende koe op de packaging wordt iets kleiner, de kleuren feller en de afbeeldingen van de smaken subtieler.
Doel van de nieuwe packaging is om de bekende elementen van Ben & Jerry’s visual id te versterken, zoals de blauwe luchten, witte wolken en groene weiden. Volgens Pearlfisher werden die onderdelen voorheen vaak ‘overschaduwd’ door afbeeldingen en illustraties van de betreffende smaakcombinatie. De koe, sinds jaar en dag onderdeel van Ben & Jerry’s verpakkingen, blijft aanwezig, maar in een kleiner formaat. Voorts wordt in het ontwerp gebruik gemaatkt van fellere kleuren. Bij elke smaak ijs heeft Pearlfisher een ‘smaaktoren’ afgebeeld. Bij de smaak Cherry Garcia is dat bijvoorbeeld een stapel van ijs, chocola en kersen. Het kleurgebruik is feller dan voorheen.
Een van de uitdagingen van het ontwerp was volgens Pearlfisher dat de branding en verpakking ‘coherenter’ moesten ogen in alle verschillende landen waar het ijs verkocht wordt. Hamish Campbell, creative director van Pearlfisher, zegt: ‘Met de smaaktorens spelen we een spel met zwaartekracht en schaal.’ De grootte-verhoudingen van de elementen in de torens kloppen namelijk niet altijd, en de stapels lijken elk moment om te kunnen vallen. ‘Zo creëren we verleidelijke larger-than-life expressies van smaak.’
De nieuwe verpakkingen van Ben & Jerry’s zijn binnenkort over de hele wereld verkrijgbaar. Niet alle afgebeelde smaken zijn in Nederland te koop.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing