Packaging Innovations 2014: een preview

Packaging Innovations 2014: een preview
  • Design
  • 24 nov 2014 @ 14:36
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging designInnovatie

Aanstaande woensdag en donderdag vindt in Zaandam Packaging Innovations 2014 plaats. Op het evenement zijn onder andere redesigns van Sanex en Philips te zien, worden innovatieve materialen en technieken getoond en kunnen allerlei luxe verpakkingen bekeken worden, waaronder duurzame varianten van kokosvezel en hout.

Redesign in het Design Village
Designers tonen in het Design Village hun recente innovaties. Er zijn bijvoorbeeld prijswinnende voorbeelden als Philips HUE van FLEX, de nieuwe range verpakkingen van Sanex door Pepper Design en de Moccona van Sara Lee door GBO.

Innovatieve materialen en technieken
Op het gebied van linerless etiketten, zelfklevende labels zonder rugpapier, vertellen Belona, Etiflex en St-Luc wat er mogelijk is. Antilope Kartonnage laat zien hoe met digitaal stansen kosten en tijd bespaard kunnen worden. Vaste stansvormen zijn overbodig, karton kan op allerlei manieren gepersonaliseerd worden. Voorbeelden van interactieve verpakkingen, waarbij de packaging consumenten naar de website leidt, worden onder andere getoond door Jokey Groep.

Onderscheiden op Point of Sale
Packaging Innovations gaat niet alleen over verpakkingen, maar ook over manieren om door slim gebruik van point of sale materialen de concurrentie in het schap in te gaan. PUL Display laat zien hoe creatieve ontwerpen en sales promotion in display het mogelijk maakt onderscheidend te zijn, Uniek Verpakkingen komt met second-placement en koppelverkoop-ideeën.

Samenwerkingen
Bedrijven die samenwerken laten zien wat ze daarmee bereiken. De Geostick Groep creëerde met Clever Etiketten een nieuw portfolio aan flexible packaging als sachets, stand-up pouch en flowpack. Schumacher Packaging presenteert zich voor het eerst na de overname van Vinke Display. Het samenwerkingsverband OneForPackaging bindt de specialistische kennis voor complexe verpakkingsvraagstukken van Hubregtste Cartonnage, VKI Thermoform en Zalpak & Straatman. Op het gebied van design presenteren creatieve designers Quatre Mains en Brand Candies zich.

Luxe verpakkingen
Volgens de organisatoren is exclusieve veredeling een kosteneffectieve manier om merkvoorkeur te winnen. Grafische Groep Matthys komt met vouwkarton in combinatie met koudfolie-details, Point to Paper toont laserstansen. Ook zijn er duurzame luxe verpakkingsmaterialen, zoals hout van Krepel Cassettes en CocoForm, nieuwe kokosnootvezels van Enkev.

Packaging Innovations vindt plaats in Taets Art & Event Park in Amsterdam op woensdag 26 november van 11 tot 18 en op donderdag 27 november van 11 tot 17 uur. Er zijn nog kaarten, verkrijgbaar via Hugo de Maaré: hugo.de.maare@easyFairs.com of 0162-408996.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken