Verzekeraar maakt kunstwerkjes van polissen

Verzekeraar maakt kunstwerkjes van polissen
  • Design
  • 18 dec 2014 @ 12:34
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • GraphicBranding

Hoe zorg je dat je klant belangrijke documenten niet weggooit? Door er iets moois van te maken. Daarom nodigde een Britse verzekeringsmaatschappij illustratoren uit om van zijn levensverzekeringen ware kunstwerkjes te maken. Die wil je bewaren, is het achterliggende idee.

Verzekeringsmaatschappij Beagle Street nam designbureau Intercity Studio in de arm, dat drie kunstenaars vroeg een ontwerp te maken voor de levensverzekeringpolissen. Op het omslag van de polis staat een kunstwerk, op de achterkant staan de persoonlijke gegevens van de polishouder. Zo kan de polis desgewenst zelfs aan de muur gehangen worden. “Zo maken we het mensen heel gemakkelijk om hun polis terug te vinden als ze ‘m zoeken,” zegt Matthew Gledhill, managing director van de maatschappij.

Het concept van de kunstzinnige levensverzekeringen is onderdeel van een breder project van de verzekeraar, de Never Lost Guarantee service. De verzekeraar biedt ook een dienst aan waarmee polisgegevens online worden opgeslagen, en ook kunnen klanten extra exemplaren ontvangen om veilig te kunnen bewaren. Van de prints die door de illustratoren gemaakt zijn krijgt elke klant evenwel maar één, dus wie er meerdere wil verzamelen heeft pech.

Via: designweek.co.uk

Print door illustrator Supermundane

Print door Rose Blake

Print door Rude

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken