Verzekeraar maakt kunstwerkjes van polissen
- Design
- 18 dec 2014 @ 12:34
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - GraphicBranding
- 18 dec 2014 @ 12:34
- Redactie Design
Hoe zorg je dat je klant belangrijke documenten niet weggooit? Door er iets moois van te maken. Daarom nodigde een Britse verzekeringsmaatschappij illustratoren uit om van zijn levensverzekeringen ware kunstwerkjes te maken. Die wil je bewaren, is het achterliggende idee.
Verzekeringsmaatschappij Beagle Street nam designbureau Intercity Studio in de arm, dat drie kunstenaars vroeg een ontwerp te maken voor de levensverzekeringpolissen. Op het omslag van de polis staat een kunstwerk, op de achterkant staan de persoonlijke gegevens van de polishouder. Zo kan de polis desgewenst zelfs aan de muur gehangen worden. “Zo maken we het mensen heel gemakkelijk om hun polis terug te vinden als ze ‘m zoeken,” zegt Matthew Gledhill, managing director van de maatschappij.
Het concept van de kunstzinnige levensverzekeringen is onderdeel van een breder project van de verzekeraar, de Never Lost Guarantee service. De verzekeraar biedt ook een dienst aan waarmee polisgegevens online worden opgeslagen, en ook kunnen klanten extra exemplaren ontvangen om veilig te kunnen bewaren. Van de prints die door de illustratoren gemaakt zijn krijgt elke klant evenwel maar één, dus wie er meerdere wil verzamelen heeft pech.
Via: designweek.co.uk
Print door illustrator Supermundane
Print door Rose Blake
Print door Rude
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing