Boosheid op Play-Doh om speelgoed in 'penisvorm'

Boosheid op Play-Doh om speelgoed in 'penisvorm'
  • Design
  • 2 jan 2015 @ 08:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • ProductdesignConsumenten

Speelgoedfabrikant Play-Doh heeft te maken met met boze ouders. Het bedrijf verwijderde verschillende klachten op de Facebookpagina over een product dat de vorm van een penis zou hebben.

Het gaat om de Cake Mountain icing topper, een onderdeel van een speelgoedpakket waarmee kleitaarten gemaakt kunnen worden.
Boze consumenten zijn van mening dat één van de onderdelen uit de set aanstootgevend is. Toen de klanten hun ongenoegen uitten op de Facebookpagina van Play-Doh, verwijderde het bedrijf de klachten binnen korte tijd.

De vorm van het speelgoed was al eerder onderwerp van discussie, waarop de speelgoedketen de vorm van het onderdeel aanpaste. Nu blijkt dat het eerdere onderdeel ook nog steeds in omloop is, waardoor veel kinderen het speelgoed toch onder de kerstboom vonden.
Play-Doh heeft de ouders inmiddels laten weten dat ze het onderdeel kunnen inruilen voor de vernieuwde – onschuldige - versie van het speelgoedstuk:

"We have heard some consumer feedback about the extruder tool in the Play-Doh Cake Mountain playset and are in the process of updating all future Play-Doh products with a different tool. Should any consumer want a replacement extruder for this item, they can contact Hasbro’s Customer Service Department at 800-327-8264." alus Play-Doh op diens Facebookpagina. 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken