Nieuwe illustratiestijl ING: 'het gewone leven'
- Design
- 20 feb 2015 @ 12:49
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 20 feb 2015 @ 12:49
- Redactie Design
Fabrique ontwikkelde in samenwerking met Laszlito Kovacs van creatief agentschap Shop Around een nieuwe illustratiestijl voor ING. Met de stijl wil ING laten zien een bank voor iedereen te zijn; de illustraties beelden ‘het gewone leven’ uit.
Minder functioneel, meer emotioneel
De nieuwe stijl moest onmiskenbaar bij ING horen, maar ook aansprekend zijn voor iedereen. De bank wil namelijk ‘minder functioneel en meer emotioneel’ communiceren. Fabrique begon het project met een verkenning van stijlen en illustratoren. De zoektocht naar de ultieme stijl die past bij ING bracht het bureau bij Laszlito Kovacs van creatief agentschap Shop Around.
'Het leven in beweging'
Samen ontwikkelden Fabrique en Kovacs illustraties die moeten laten zien dat het leven in beweging is. De illustraties plaatsen de karakters in situaties op alledaagse, maar ook belangrijke momenten in hun leven; van trouwen en een huis kopen tot scheiden of met pensioen gaan.
Allemaal oranje, iedereen gelijk
De huidskleur van alle karakters is oranje, de merkkleur van ING. Daarmee willen Fabrique en Shop Around ING neerzetten als de bank van iedere Nederlander, ongeacht afkomst of geloof. De achtergrond van de tekeningen is steeds sober en neutraal. Daarvoor is bewust gekozen, om de illustraties geschikt te maken voor verschillende media. De stijl wordt nu toegepast in illustraties en animaties, zowel in print als online, intern en externe.
ING Illustratieve Stijl from Shop Around on Vimeo.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing