Red Bull kiest Wunder als designpartner
- Design
- 25 feb 2015 @ 10:30
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual id
- 25 feb 2015 @ 10:30
- Redactie Design
Wunder is het nieuwe lead-designbureau voor diverse projecten van Red Bull. In april worden de eerste resultaten van de samenwerking gelanceerd.
Krachtig en Red Bull
Eind 2014 benaderde de fabrikant van energiedrankjes strategisch designbureau Wunder. De reden: er kwam een aantal projecten aan die extra aandacht verdienden. De samenwerking resulteert volgens Alef de Jong, creatief strateeg van Wunder in fascinerende communicatie die een krachtige doorvertaling is van de unieke sportconcepten van Red Bull. "De communicatie zit dicht op de huid van de doelgroep. Is krachtig en Red Bull. Maar ook fascinerend en credible."
'Een blikje doet wonderen'
“Red Bull is een merk dat geweldige events en content weet te ontwikkelen,” zegt De Jong. “Design is daarbij van groot belang. Als zo’n merk voor je bureau kiest dan word je daar wel blij van! Geen gemakkelijke opgave, maar een blikje doet wonderen...”
Zijn collega Menno van Waardhuizen, strategisch creatief van Wunder: “Red Bull is een iconisch merk. Dat moet je in zijn waarde laten. Maar je wilt ook iets toevoegen en zorgen dat het nog beter wordt. We kregen het vertrouwen en de vrijheid om de randjes op te zoeken. Daar krijgen wij vleugels van…”
Red Bull is korter van stof dan de heren van Wunder. Desgevraagd laat het merk via Wunder weten: “The Bull never speaks!”
Wunder designbureau
Wunder noemt zichzelf een ‘creatief geleid en strategisch gedreven designbureau’. Het bureau werkt op het snijvlak van branding, design en communicatie. Naast de samenwerking met Red Bull werkt Wunder momenteel aan opdrachten voor onder andere CliniClowns, Cordaan en Pour Vous Parfumerie.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing