Zeepbeldesign door Buro Nana voor Bubble & Stitch
- Design
- 1 mrt 2015 @ 15:12
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual idBranding
- 1 mrt 2015 @ 15:12
- Redactie Design
De was doen is soms best een klus. Je kunt ‘m naar de wasserette brengen - iets minder werk, maar daar moet je weer lang wachten. In Amsterdam-West opende Bubble & Stitch, een ‘service zonder gedoe’, 24 uur per dag. Buro Nana zorgde voor een fris design en dito branding.
Het systeem van Bubble & Stitch is simpel: stop je was in een van de kluisjes, geef op hun gratis app aan welke service je wilt en krijg maximaal twee dagen later een berichtje: de was is schoon. Heb je het veel te druk om de boel op te halen, dan kun je de was laten bezorgen. De winkel verzorgt ook reparaties.
De winkel ziet er minimalistisch, maar niet kaal uit. In het oog springen vooral de mintgroene muren vol lockers, accenten zijn geplaatst in wit en oranjerood. Een beetje alsof je in een zeepbel gestapt bent. Het mintgroen is ook gebruikt voor flyermateriaal en informatiefolders van Bubble & Stitch. Met de kleur wilde Buro Nana, het designbureau van Cristina Zanon en Naomi Thellier de Poncheville, laten zien dat Bubble & Stitch een milieubewust bedrijf is. Bij het stomen wordt een ecologische techniek gebruikt, die minder schade aan het milieu oplevert, vlekken worden behandeld met duurzame producten.
Buro Nana was eerder verantwoordelijk voor visual id’s, branding en het ontwerp van kantoorruimtes en horecagelegenheden van onder meer de Arnhemse woningverhuurder De Gulden Driehoek en het Amsterdamse designbureau Brand New. Hun werk is divers: Nana ontwierp ook een zilveren broche als relatiegeschenk voor pensioenfonds Nest en Hun werk kenmerkt zich door speels kleurgebruik en dito typografie en het gebruik van illustraties.
Via popupcity.net
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing