Packagingbedrijf Bunzl presenteert ananasmachine
- Design
- 24 mrt 2015 @ 16:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Productdesign
- 24 mrt 2015 @ 16:00
- Redactie Design
In 18 seconden een geschilde ananas, in schijven gesneden: dat belooft packagingbedrijf Bunzl met zijn nieuwe ananasmachine, de Pine-O-Matic.
Bunzl Retail & Industry is een bedrijf dat primair gespecialiseerd is in verpakkingen, disposables en hygiëneproducten, maar heeft ook een afdeling food retail & industry. Het bedrijf heeft de ananasmachine, samen met Tastymatic, specifiek ontworpen voor gebruik in retail en horeca. In supermarkten, versgroothandels, restaurants en andere food-ondernemingen kan de consument de machine zelf bedienen.
Een beetje zoals de sinaasappelpersen waar de klant tegenwoordig zelf een flesje sap uit kan vullen. Annelies Clements, national sales manager food retail & industry bij Bunzl, ziet de ananasmachine dan ook als een mooie aanvulling op die pers. “Steeds meer formules zetten in op gezond en vers in hun winkeluitstraling. Fruit is daar natuurlijk een belangrijk onderdeel van.”
Uitgangspunt bij het ontwerp voor de ananasmachine was dat deze eenvoudig in gebruik moest zijn. “Consumenten vinden verse en gezonde producten belangrijk. Maar ze kiezen daarbij het liefst voor gemak. We weten dat ze het schillen van een ananas lastig vinden.” Volgens Clements is de Pine-O-Matic erg makkelijk te bedienen voor consumenten.
Behalve gemak voor de consument werden de wensen van ondernemers door Bunzl in gedachten gehouden. “De tijdsinvestering in het schoonmaken van apparaten en machines is altijd een issue in de food-retailsector,” zegt Clements. Dagelijks onderhoud moet bij de Pine-O-Matic daarom niet langer dan een paar minuten duren. De machine bestaat volgens Bunzl uit stevige materialen en leent zich voor full colour bedrukking op maat met een bedrijfslogo. Ook de ‘ananasemmers’ kunnen bedrukt worden.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing