Thomas Paulen (VanBerlo) in jury HEMA ontwerpwedstrijd

Thomas Paulen (VanBerlo) in jury HEMA ontwerpwedstrijd
  • Design
  • 31 mrt 2015 @ 09:12
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Productdesign

De jury voor de HEMA ontwerpwedstrijd bestaat dit jaar onder meer uit CEO bij designbureau VanBerlo Thomas Paulen, ontwerper Piet Boon en zelfstandig ontwerper Nikolaï Carels. Samen met vier HEMA-experts zullen zij op 23 april de ingezonden ontwerpen beoordelen.

Thomas Paulen
Thomas Paulen is CEO bij designbureau VanBerlo, dat al 30 jaar werkt op het gebied van strategie, design en implementatie. Recente voorbeelden van het werk van VanBerlo zijn RESQTEC: een serie reddingsmaterialen voor reddingsmedewerkers en de brandweer, maar ook kamerthermostaat Nefit Easy en Durex Embrace glijmiddel.

Piet Boon
Piet Boon is mede-eigenaar en oprichter van Studio Piet Boon. Het werk van zijn studio wordt gekenmerkt door het gebruik van duidelijke lijnen en symmetrieDe typische Studio Piet Boon handtekening wordt gekenmerkt door het gebruik van sterke lijnen en symmetrie, duidelijke zichtlijnen en slimme oplossingen voor het optimaal benutten van ruimte en licht, waardoor de ontwerpen zich onderscheiden door het samenkomen van functionaliteit, esthetiek en individualiteit.

Nikolaï Carels
Nikolaï Carels werkt als zelfstandige ontwerper voor diverse nationale en internationale bedrijven. Hij won als student in 1990 de HEMA ontwerpwedstrijd met zijn fluitketel Le Lapin. Een aantal van zijn ontwerpen zijn bekroond met een Red dot design award, GIO-award en Design Plus award.

Behalve de drie designers bestaat de jury uit een HEMA-team: Rob van Thiel, Tanja Soeter, Milou PIkaart en Mischa Simons.

‘Reizen en het onderweg zijn’
Het thema voor de 28e editie van de HEMA ontwerpwedstrijd is ‘reizen en het onderweg zijn’. Studenten van 30 verschillende opleidingen gaan de uitdaging aan om een uniek product te ontwerpen dat nog niet bestaat, bij HEMA past en reizen en onderweg zijn leuker en makkelijker maakt.

HEMA ontwerpwedstrijd
Vanaf 1990 is de HEMA ontwerpwedstrijd een jaarlijks terugkerende wedstrijd, maar de eerste wedstrijd werd al georganiseerd in 1983. De winkelketen hoort vanuit het onderwijs dat er behoefte is aan meer en betere praktijkvorming van studenten aan ontwerpopleidingen. In dezelfde periode kiest HEMA voor een meer trendy uitstraling in vormgeving en verpakkingen. Dit samen resulteert in de eerste HEMA ontwerpwedstrijd.

Thomas Paulen (CEO VanBerlo)
 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken