Fans ontwerpen nieuw design Pepsiblikje
- Design
- 20 apr 2015 @ 15:56
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging designVisual id
- 20 apr 2015 @ 15:56
- Redactie Design
Nicola Formichetti, fashion director bij Diesel, heeft voor Pepsi de internationale designwedstrijd Live for Now geopend. Een maand lang kan iedereen zijn eigen redesign van het Pepsiblikje insturen.
De winnaar mag stage lopen op het PepsiCo Design & Innovation Center in New York. Het winnende design wordt gekozen door een jury die behalve Pepsi-ambassadeur Formichetti onder anderen bestaat uit Vogue Italia’s Franca Sozzani en PepsiCo’s Chief Design Officer Mauro Porcini.
Formichetti van Diesel zet zich als ambassadeur van Pepsi vaker in voor de designprojecten van Pepsi. Zo nam hij vorige maand deel aan de ‘Ignite the Light’ tour, waarbij op verschillende plekken in de wereld kunstwerken getoond werden om aandacht te vragen voor het gebrek aan elektriciteit in achterstandsgebieden. Samen met de stichting ‘Liter of Light’ creërde Formichetti een verlicht beeld, ‘Ao Dress’, dat werd getoond in Hong Kong.
Pepsi telt zes ambassadeurs: Formichetti verkeert in het gezelschap van zanger Usher, de sporters Serena Williams, James Rodríguez en Usain Bolt, en ‘social media-ster’ Jerome Jarre. Ook zij zullen in de loop van het jaar eigen projecten ontplooien in het kader van de Pepsi Challenge.
Ontwerpen voor het Pepsiblikje zijn tot 13 mei in te sturen via www.pepsichallenge.com.
Ook Nicola Formichetti zelf maakte een ontwerp voor Pepsi
Formichetti's lichtgevende beeld
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
- Vogue Italia
- Jerome Jarre
- Ignite the Light
- Usain Bolt
- Diesel
- Usher
- Nicola Formichetti
- PepsiCo Design & Innovation Center
- Mauro Porcini
- Serena Williams
- Liter of Light
- ‘Ao Dress
- James Rodríguez
- Franca Sozzani
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing