Kritische reacties op Hillary Clinton's campagnelogo

Kritische reacties op Hillary Clinton's campagnelogo
  • Design
  • 17 apr 2015 @ 14:15
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • PolitiekCampagnesVisual id

Het zal je niet ontgaan zijn: Hillary Clinton heeft zich kandidaat gesteld voor het presidentschap in de Verenigde Staten. In haar campagnefilmpje voor de verkiezingen in 2016 spreekt Clinton de ‘everyday American’ aan, en ook haar logo moet zorgen voor een krachtige, simpele en toegankelijke uitstraling. De reacties zijn tot nu toe overwegend kritisch. Volgens sommigen is het net een verkeersbord, anderen vinden het kinderlijk of stijf. Oordeel zelf.

"Too blocky, too familiar, bad colours”. Zo omschrijft actualiteitensite Vox.com het probleem met Clinton's logo, dat de afgelopen dagen trending topic was. De Amerikaanse gedragswetenschapper Susan Weinschenk werpt er een intellectuele blik op, en denkt dat het probleem zit in de afwezigheid van curves: “Mensen houden van rondingen, en dit logo heeft er geen. Het is een stijf en corporate logo." DesignCrowd, de marktplaats voor logo’s en graphic design, plaatste zelfs een oproep voor ontwerpers om met hun eigen variant te komen. De site kreeg 190 inzendingen, bekijk ze hier.

Clinton’s campagneteam lijkt weinig niets aan te trekken van de kritieken, nog sterker, op Twitter werd een heel alfabet in de stijl van het logo gedeeld:

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken