Nieuwe identiteit Spaarne Gasthuis door Koeweiden Postma en Total Active Media
- Design
- 16 apr 2015 @ 12:30
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual id
- 16 apr 2015 @ 12:30
- Redactie Design
Het Spaarne Ziekenhuis en het Kennemer Gasthuis zijn gefuseerd tot het Spaarne Gasthuis. Daarmee is een van de grootste ziekenhuizen in Nederland ontstaan. Koeweiden Postma ontwikkelde samen met Total Active Media de identiteit en campagne voor het nieuwe ziekenhuis.
Te gast zijn
Met de identiteit en introductiecampagne hebben de bureaus nauw willen aansluiten bij de nieuwe naam. Het uitgangspunt van de campagne is ‘te gast zijn’: medewerkers van het Spaarne Gasthuis en patiënten, familieleden en zorgverzekeraars zijn in elkaars leven te gast.
Spaarne en trapgeveltjes
Het logo verbindt twee in de regio bekende symbolen: de ’S’ die staat voor de Spaarne die door het gebied stroomt, en de trapgeveltjes van het St. Elisabeth Gasthuis, waar de bron voor het nieuwe ziekenhuis in 1581 werd gelegd. Het logo moest vertrouwd overkomen: immers, een vertrouwd gevoel is heel belangrijk als je naar het ziekenhuis gaat.
Gasthuis
Peter van Barneveld (voorzitter Raad van Bestuur van het ziekenhuis): 'We waren een gasthuis en dat blijven we. Onze patiënten zijn onze gasten. Samen met hun familie, vrienden, huisarts en overige verzorgers. We zijn te gast in elkaar leven.'
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing