Redesign fles Absolut Vodka

Redesign fles Absolut Vodka
  • Design
  • 28 apr 2015 @ 11:59
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging designVisual id

De iconische fles van Absolut Vodka krijgt een redesign. De nieuwe fles is lichter, heeft iets ‘scherpere’ schouders, een slankere nek en een platte bodem. Ook bevat de fles een vernieuwd logo, nieuwe belettering en een eveneens vernieuwd ‘medaillon’.

De internationale bureaus The Brand Union en No Picnic werkten samen met kalligrafist Luca Barcellona en illustrator Martin Mörck. Peder Clason, Global Brand Strategy Director van Absolut zegt: “De Absolut-fles is al generaties lang een iconische fles, het is nu tijd voor een nieuw statement. Ons doel was om een fles die al perfect was nog beter te maken. We hadden het voorrecht te werken met de beste creatieven. De nieuwe fles bevat alles wat Absolut Vodka, Absolut Vodka maakt: hij is gedurfd, origineel en creatief. Ons merk is klaar voor de toekomst.”

De vorm van de fles van Absolut Vodka was sinds 1979 niet meer veranderd. In het najaar wordt de vernieuwde fles internationaal gepresenteerd.

Links de oude fles, rechts de nieuwe.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken