Redesign fles Absolut Vodka
- Design
- 28 apr 2015 @ 11:59
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging designVisual id
- 28 apr 2015 @ 11:59
- Redactie Design
De iconische fles van Absolut Vodka krijgt een redesign. De nieuwe fles is lichter, heeft iets ‘scherpere’ schouders, een slankere nek en een platte bodem. Ook bevat de fles een vernieuwd logo, nieuwe belettering en een eveneens vernieuwd ‘medaillon’.
De internationale bureaus The Brand Union en No Picnic werkten samen met kalligrafist Luca Barcellona en illustrator Martin Mörck. Peder Clason, Global Brand Strategy Director van Absolut zegt: “De Absolut-fles is al generaties lang een iconische fles, het is nu tijd voor een nieuw statement. Ons doel was om een fles die al perfect was nog beter te maken. We hadden het voorrecht te werken met de beste creatieven. De nieuwe fles bevat alles wat Absolut Vodka, Absolut Vodka maakt: hij is gedurfd, origineel en creatief. Ons merk is klaar voor de toekomst.”
De vorm van de fles van Absolut Vodka was sinds 1979 niet meer veranderd. In het najaar wordt de vernieuwde fles internationaal gepresenteerd.
Links de oude fles, rechts de nieuwe.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing