Condooms voor designliefhebbers

Condooms voor designliefhebbers
  • Design
  • 5 mei 2015 @ 12:52
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Het Griekse condoommerk DUO wilde af van haar generieke, stiekem best wel op dat andere condoommerk lijkende design. Het merk moest frisser ogen en een nieuw publiek aanspreken - jongere mensen, internetgebruikers en mensen die houden van goed design. De middelen: veel zwart, felle kleur en eenvoudige vormen.

Beeldtaal van emoticons
Het eveneens Griekse designbureau Mouse Graphics nam de beeldtaal van DUO onder de loep en besloot het over een heel andere boeg te gooien. Inspiratiebron waren emoticons, die op een eenvoudige, meteen herkenbare en vooral moderne manier een boodschap overbrengen. Het logo van DUO, dat lange tijd in een ovaal stond, staat nu los en is meer een onderdeel van de verpakking geworden.

Bolletjes, strepen, klokje en appel
Het grote assortiment aan soorten condooms wordt gekenmerkt door de terugkerende cirkelvorm, waarop steeds gevarieerd wordt. Hij is er in allerlei kleuren, met bolletjes, strepen, twee wijzers -een klok- of een steeltje -voila, een appel, voor de fruitsmaken. De designers wilden een eenvoudige, essentiële vorm gebruiken die bovendien doet denken aan een condoom. Resultaat van het redesign: een wereld van verschil. Van een verpakking die naadloos past -en dus wegvalt- in een drogisterij, tot een spannende, strak vormgegeven doos.  

Het oude design van DUO condooms.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken