Mountain ontwikkelt visuals voor Coca-Cola Nederland
- Design
- 25 jun 2015 @ 10:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual idBranding
- 25 jun 2015 @ 10:00
- Redactie Design
Al jaren wil Coca-Cola het icoon zijn van ‘happiness’. Om de keuzemogelijkheden in het assortiment duidelijk te maken heeft het bedrijf designbureau Mountain gevraagd om het emotionele karakter van het merk middels illustraties beter voelbaar te maken. ‘Choose happiness’ is het uitgangspunt.
Amsterdammertjes en Haagse Ooievaar
De illustraties worden nationaal en lokaal ingezet. Zo heeft Amsterdam de Amsterdammertjes op steigerdoek en Den Haag de ooievaar, symbool van de hofstad, op pilaren door de hele stad hangen. In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag zullen speciale trams rijden met het ontwerp van Mountain. In heel Nederland zullen de abri's met molens, tulpen en andere iconische beelden te zien zijn.
Grappig met een twist
Het doel van de illustraties van Mountain, uitgevoerd in de kenmerkende kleuren rood en wit met zwarte en groene accenten, is om op een iconische en heldere manier het gevoel van ‘happiness’ over te brengen. De beelden moesten grappig en bold zijn en ieder een twist hebben. Altijd is de Coca-Colafles zichtbaar. Soms duidelijk, maar soms ook op een subtielere manier in de visual verwerkt.De Hollandse visuals zijn onderdeel van een bredere campagne, ’Choose Coca-Cola', waarmee het merk de keuze aan varianten wil benadrukken. Mountain moest met de illustraties de onlangs gelanceerde ‘één-merkstrategie’ tot leven brengen en onderstrepen dat er voor iedereen een Coca-Colavariant is.
Over Mountain
Mountain is een Haags designbureau dat zich heeft gespecialiseerd in packaging. Behalve voor Coca-Cola ontwierp het bureau voor onder meer Kwekkeboom, De Ruijter, Calvé en Roosvicee.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing