SoGood ontwikkelt verpakking nieuw aardappelmerk Carisma

SoGood ontwikkelt verpakking nieuw aardappelmerk Carisma
  • Design
  • 29 jun 2015 @ 10:10
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging designFoodProductdesign

Designbureau SoGood ontwierp de verpakking voor het nieuwe merk aardappelen Carisma. De verpakking moest nu eens iets anders uitstralen dan het ‘gewone’ dat de meeste aardappelverpakkingen hebben, volgens directeur Edwin Visser van SoGood.

'De natuurlijke oplader'
Edwin Visser: “Fantastisch dat we een nieuw AGF merk mogen ontwikkelen. Dat kom je niet zo vaak tegen. Het was een zoektocht, waarbij kwalitatief onderzoek ons zeer geholpen heeft, naar het juiste beeld dat in één oogopslag de boodschap overbrengt. Aardappels zijn heel gewoon en hun verpakkingen ook. Daar wordt nu met Carisma verandering in gebracht. SoGood ontwikkelde de verpakking met het onderscheidende beeld met de batterij die de gedoseerde energieafgifte benadrukt en de regel ‘De natuurlijke oplader’.”

Langzaam verterende koolhydraten
Het merk werd geïntroduceerd door Agrico, een coöperatieve organisatie die wereldwijd aardappelen vermarkt, nieuwe rassen kweekt en innovatieve oplossingen bedenkt. Jan van Hoogen, algemeen directeur van Agrico: “Carisma® is het eerste aardappelproduct dat van nature langzaam verterende koolhydraten bevat. Deze zorgen ervoor dat je lichaam gedoseerd energie krijgt. Daardoor heb je minder snel weer trek. Deze aardappel past uitstekend in een bewust eetpatroon.”
 
Carisma® is in Nederland verkrijgbaar bij 850 vestigingen van Albert Heijn en 130 vestigingen van Emté. 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken