Teisseire brengt 'volwassen' siropen in nieuwe verpakking

Teisseire brengt 'volwassen' siropen in nieuwe verpakking
  • Design
  • 30 jun 2015 @ 13:31
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Het Franse limonademerk Teisseire introduceert diverse nieuwe smaken in Nederland. Zowel de bestaande als de nieuwe smaken zitten in een nieuwe verpakking. Met de nieuwe smaken, zoals aalbes & vlierbloesem en framboos & pink grapefruit, wil het merk met name volwassenen aanspreken. Tijdens de start van de Tour de France lanceert Toursponsor Teisseire de nieuwe smaken.

Franse flair
De limonades zijn verpakt in aluminium ‘bidons’, zoals Teisseire de flessen noemt. Het ontwerp werd gemaakt door New-Box Italy. Teisseire wilde ‘de Franse flair die het merk van oudsher heeft’ laten herleven. Daarom werd gekozen voor een typografie geïnspireerd op lettertypes uit Franse illustraties. Franse woorden als ‘Le sirop’ en ‘est. 1720’ moeten het Franse gevoel versterken.

Onderscheiden met ontwerp
Volgens Michelle Blankenburgh, brand manager van Teisseire Nederland, valt de fles door de kleurcombinatie groen/zilver op in het schap. ‘Zowel de marktleider als huismerken hebben veel wit en blauw in de kleurstelling. Het nieuwe ontwerp helpt ons om nog beter naar voren te komen en ondersteunt de positionering als siroop voor volwassenen.’ Teisseire deed consumer research, waaruit naar Blankenburghs zeggen naar voren kwam dat de nieuwe verpakking goed werd ontvangen, primair vanwege de volwassen uitstraling.

Volwassenen aanspreken bij de Tour
Om de volwassen doelgroep aan te spreken is Teisseire komend weekend aanwezig tijdens de Avant Tour en de reclamekaravaan in de Utrechtse Jaarbeurs. Op het ‘Franse terras’ kunnen bezoekers een glas limonade proberen. Volgens Blankenburg is limonade al populair bij volwassenen. ‘Een meerderheid van 70 procent geeft aan limonade als een goede dorstlesser te zien. Bijna de helft van de ondervraagden geeft zelfs aan dat zij limonade vaker op de kaart zouden willen zien in de horeca. En twee op de vijf zou het bij het uitgaan liever bestellen dan water.’

Over Teisseire
In 1720 vestigde likeur- en azijnfabrikant Mathieu Teisseire zich in de Franse Alpen. Daar zette hij een distilleerderij op en maakte de omgeving kennis met zijn kersenlikeur. François Reynaud, handelaar in likeur en sterke dranken, kocht in 1907 het bedrijf en kwam met nieuwe ideeën voor smaken. Zijn zoons zetten zijn bedrijf voort en ontwikkelden na de dood van François non-alcoholische vruchtensiropen. Hiermee legden zij de basis voor de siropen van vandaag.

Verkrijgbaarheid
De limonadesiroop van Teisseire is binnenkort verkrijgbaar in de varianten aalbes & vlierbloesem, framboos & pink grapefruit, bosaardbei en limoen & munt. Een verpakking limonadesiroop van 750 ml heeft een adviesprijs van € 2,79. Ook de verpakkingen van de siropen met 0% toegevoegde suiker zijn vernieuwd. Deze siropen zijn verkrijgbaar in de smaken aardbei & framboos, tropical, zwarte bes & cranberry en citroen & limoen. Ook deze kosten € 2,79.


 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken