Vai Kai ontwerpt high-tech speelgoed in klassiek houten design

Vai Kai ontwerpt high-tech speelgoed in klassiek houten design
  • Design
  • 12 jun 2015 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • ProductdesignInnovatie

De Berlijnse start-up Vai Kai heeft een nieuw speelgoed gecreëerd: Avakai. Dit digitale houten poppetje leert kinderen over internet en programmering door middel van een aantal digitale functies. Avakai is bedoeld voor kinderen in de leeftijd van 5 tot 9 jaar, en bevat naast bewegings- en temperatuursensoren een gyroscoop en een kompas. Het design-speeltje moet een nieuwe gaan dimensie geven aan ouderwetse kinderspellen.

De Avakai-pop kan communiceren met andere poppen tot een afstand van 30 meter en beantwoordt in geluid, kleurlicht en beweging.
Vai Kai: “De technologie in de Avakai-poppen zorgt ervoor dat kinderen muziekboodschappen kunnen verzenden, gevoelens kunnen delen en geeft klassieke spelletjes een superkracht-effect.”

Het speelgoed functioneert op basis van een USB batterij en is volgens Vai Kai ontworpen “met privacy in gedachten” – het bevat geen microfoon noch camera en privacy settings zijn ingebouwd in een app.

Avakai wordt bestuurd via een mobiele app waarvan de code gebruikt wordt door de ontwerpers om de pop steeds van nieuwe functies te kunnen voorzien.
Momenteel zoekt Vai Kai naar investeerders via Kickstarter. Doel is het behalen van 45.000 pond – de eerste Avakai pop zou daarmee in maart 2016 op de markt kunnen verschijnen.


 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken