Moooi opent deuren showroom in NYC en lanceert nieuwe lijn

Moooi opent deuren showroom in NYC en lanceert nieuwe lijn
  • Design
  • 3 jul 2015 @ 10:30
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • ProductdesignInteractieBranding

Het Nederlandse designmerk Moooi heeft sinds mei een eigen showroom in New York City. Co-founder Marcel Wanders hoopt een nieuwe generatie designbewuste Amerikanen liefhebber van Moooi te maken. Ook werd het merk aangevuld met een lijn luxe hotel douche- en badproducten, die een sterke merkherkenning in gang moeten zetten. In een video op de online designhotspot Dezeen.com, vertelt Wanders over de nieuwe zaak.

Moooi New York is gevestigd in de wijk Nomad. Het merk – dat sinds dit jaar weer volledig in handen is van de twee oprichters Marcel Wanders en Casper Vissers – is sinds vijf jaar actief in de VS. Wanders legt de stap naar een showroom uit in onderstaande video.

Ook lanceerde Moooi dit jaar een nieuwe lijn van hotel bad- en douchezepen met een sterke excentrieke geur gelanceerd. Casper Vissers legt uit waarom deze lijn gaat om merkherkenning en niet gericht is op het maken van winst. Moooi’s lijn van hotelproducten bestaat uit zepen, shampoos, douche gels en lotions, die geproduceerd worden onder licentie van de gespecialiseerde leverancier Luxury Hotel Cosmetics. De nieuwe onderneming gaat voornamelijk om ‘brand exposure’.

'We don’t need the turnover' aldus Vissers. De nieuwe producten zullen Moooi in contact brengen met miljoenen potentiele nieuwe klanten. De Moooi lijn, waarvan de verpakkingen zijn ontworpen door Moooi’s creatief directeur en medeoprichter Marcel Wanders, doelt op high-end designer hotels.
 



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken