Verpakking Japanse banaan toont de 'binnenkant'

Verpakking Japanse banaan toont de 'binnenkant'
  • Design
  • 23 jul 2015 @ 15:33
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Een banaan heeft een schil, dus waarom zou je 'm verpakken? Nou, bijvoorbeeld om het fruit nog aantrekkelijker te maken, en om te laten zien wat de herkomst van het fruit is. De creatieve studio Nendo heeft voor de Japanse bananenproducent Shiawase een bijzondere peel off-sticker en tas gemaakt.

Niet extravagant
Nendo werd gevraagd om verpakkingen te ontwerpen, maar besloot ver te blijven van doosjes en verpakkingsmateriaal: de packaging moest niet extravagant zijn, maar passen bij de milieuvriendelijk geteelde bananen. De eerste laag van de sticker geeft een idee van de textuur en kleuren van de afgepelde banaan, inclusief donkere plekken en verkleuringen. De tweede laag bevat een tekst met een beeld van het vruchtvlees – de eerste laag moet de klant nieuwsgierig maken naar wat eronder zit.

Informatie in het tasje
De papieren tas is zo ontworpen dat je er niet alleen de bananen in kunt vervoeren, maar thuis ook gemakkelijk uit kunt pakken. Als je de tas openvouwt vind je aan de binnenkant van het ‘bananenblad’ een gedetailleerde beschrijving van de achtergrond van de Shiawase-bananen.

Prijswinnende bananen
Shiawase-bananen groeien op een plantage, op een hoogte van 1000 meter op het Filippijnse eiland Mindanao. Er wordt alleen biologische mest gebruikt en nauwelijks pesticiden. Daarom werden de bananen bekroond tijdens de International Taste and Quality Institute Superior Taste Awards in België. ‘Shiawase’ betekent ‘geluk’ in het Japans.


 

Via Fubiz.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken