Verpakking Japanse banaan toont de 'binnenkant'
- Design
- 23 jul 2015 @ 15:33
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging design
- 23 jul 2015 @ 15:33
- Redactie Design
Een banaan heeft een schil, dus waarom zou je 'm verpakken? Nou, bijvoorbeeld om het fruit nog aantrekkelijker te maken, en om te laten zien wat de herkomst van het fruit is. De creatieve studio Nendo heeft voor de Japanse bananenproducent Shiawase een bijzondere peel off-sticker en tas gemaakt.
Niet extravagant
Nendo werd gevraagd om verpakkingen te ontwerpen, maar besloot ver te blijven van doosjes en verpakkingsmateriaal: de packaging moest niet extravagant zijn, maar passen bij de milieuvriendelijk geteelde bananen. De eerste laag van de sticker geeft een idee van de textuur en kleuren van de afgepelde banaan, inclusief donkere plekken en verkleuringen. De tweede laag bevat een tekst met een beeld van het vruchtvlees – de eerste laag moet de klant nieuwsgierig maken naar wat eronder zit.
Informatie in het tasje
De papieren tas is zo ontworpen dat je er niet alleen de bananen in kunt vervoeren, maar thuis ook gemakkelijk uit kunt pakken. Als je de tas openvouwt vind je aan de binnenkant van het ‘bananenblad’ een gedetailleerde beschrijving van de achtergrond van de Shiawase-bananen.
Prijswinnende bananen
Shiawase-bananen groeien op een plantage, op een hoogte van 1000 meter op het Filippijnse eiland Mindanao. Er wordt alleen biologische mest gebruikt en nauwelijks pesticiden. Daarom werden de bananen bekroond tijdens de International Taste and Quality Institute Superior Taste Awards in België. ‘Shiawase’ betekent ‘geluk’ in het Japans.
Via Fubiz.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing