Kleur, kleur en nog eens kleur in Pantone Cafe

Kleur, kleur en nog eens kleur in Pantone Cafe
  • Design
  • 17 aug 2015 @ 08:21
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual idPackaging designSmaakprikkel

Menig designerhart zal er sneller van gaan kloppen: het pop-up cafe van Pantone bij het Grimaldi Forum in Monaco. In het cafe wordt ‘colourblocking’ tot in het oneindige doorgevoerd. Elk drankje en iedere snack is verpakt in een andere kleur, die steevast precies aansluit bij de inhoud – allemaal in de kleuren van het iconische kleurensysteem van Pantone.

Kleurvlakken overal
Zo zijn de chocolade-eclairs verpakt in een chocoladebruine verpakking, hebben de waterflesjes een helderblauw etiket en vind je een tomatensapje in een flesje met een brandweerrood label. Maar het is niet alleen maar ‘matchy-matchy’: de koffie is bijvoorbeeld in een lila bekertje gestoken.

Op elk etiket staat een van de bekende kleurvlakken van Pantone, met daaronder de kleurcode en dan pas de naam van het project. De menukaart bestaat uit kleurvlakken, en natuurlijk heeft elke placemat, elk glas en elk servet er ook een. Het café is te bezoeken tot 9 september aanstaande aan de kunst van Monaco, bij het evenementencentrum Grimaldi Forum.

Over Pantone
Lawrence Herbert ontwikkelde het kleuridentificatiesysteem Pantone in 1963. De kleuren inspireerden designers sindsdien tot allerlei ontwerpen. Zo ontwikkelde de Spaanse bierbrouwer Txaber het concept van een Pantone-bierlijn en kwamen er, met licentie van het bedrijf, talloze Pantone-spullen op de markt zoals klapstoelen, telefoonhoesjes en mokken.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken