Ontwerp Converse All Stars voor het eerst aangepast

Ontwerp Converse All Stars voor het eerst aangepast
  • Design
  • 3 aug 2015 @ 08:30
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual idBrandingProductdesign

Voor de eerste keer in 80 jaar hebben de klassieke Chuck Taylor All Stars van Converse een redesign ondergaan. De basketbalsneakers, Chuck Taylor All Star II genoemd, werden afgelopen week onthuld. Met de nieuwe gymp wil Converse de volgens het merk groeiende groep sneakerfans aanspreken.

Nooit eerder veranderd
In de loop der jaren zijn er van de All Star honderden varianten verschenen – gemaakt van leer, suede en wol, met een Amerikaanse vlag, vlammen, bloemen of het logo van een band- maar op enkele minieme aanpassingen aan het logo na werd de schoen zelf nooit veranderd.

Kussentje in de schoen
De zool van de sneakers is nu gemaakt van Nike’s Lunarlon, een schuim dat de voet een ‘kussentje’ moet bieden. Nike kocht in 2003 het merk op. Het canvas is vernieuwd, de tong van de schoen is gemaakt van een ‘slipvast’ dubbeldik materiaal en er is een suede voering aangebracht. Net als de originele All Stars zijn de schoenen, sinds afgelopen week, in een hoge en een lage versie beschikbaar bij onder meer Patta, Pro en Frontrunner. De lage versie kost 75 euro, de hoge 80 euro. 

Explosie
In een filmpje (zie onder) laat Converse de schoen 'exploderen', om te laten zien wat er allemaal vernieuwd is aan de schoen.


 



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken