Oud-Apple-medewekers lanceren designtelefoon Obi

Oud-Apple-medewekers lanceren designtelefoon Obi
  • Design
  • 31 aug 2015 @ 16:08
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Productdesign

Twee oud-medewerkers van Apple zijn een nieuw merk smartphones gestart: Obi Worldphones. John Sculley, voormalig CEO bij Apple, en voormalig hoofd design Robert Brunner willen Android-smartphones bieden voor mensen met een beperkt budget. Design speelt, net als bij hun voormalige werkgever, een grote rol.

Twee modellen in vier kleuren
Op dit moment zijn er twee modellen, de SF1 en de SJ1.5, die respectievelijk 199 dollar (150 euro) en 129 dollar (97 euro) kosten. De SF1 heeft een 5-inch HD scherm, een 13 megapixel camera en een interface voor Android. De telefoon weegt 147 gram en is 8 millimeter dik. De SJ1.5 is net zo dik, maar met 131 gram een beetje lichter. Deze heeft ook een 5-inch HD-scherm, maar een 8 megapixel camera. Beide telefoons zijn verkrijgbaar in vier kleuren.

'Design does define change'
Sculley, die jarenlang chief executive was bij Apple, begon met Obi en haalde zijn oud-collega Brunner erbij. Die laatste leidde de design-afdeling van Apple tussen 1989 en 1996. Daarna richtte hij onder meer een eigen designbedrijf op, Ammunition Design Group. Volgens Sculley was Brunner de ultieme person die hij er bij wilde hebben voor het design van de telefoon. ‘Design really does define change,’ zei hij daarover tegen Designweek. Brunner, op zijn beurt, zegt dat bij de Obi telefoons op designgebied ‘alles doordacht is’, en dat het doel van hun beiden was om een verzameling tools te realiseren ‘voor een generatie die mobiele technologie meer gebruikt dan alle generaties voor hen.’

Aanvankelijk probeerde Obi vooral voet aan de grond te krijgen in India. Nu zet het bedrijf in op het midden- en verre Oosten, om zich daarna ook op het westen te richten.
 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken