Oud-Apple-medewekers lanceren designtelefoon Obi
- Design
- 31 aug 2015 @ 16:08
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Productdesign
- 31 aug 2015 @ 16:08
- Redactie Design
Twee oud-medewerkers van Apple zijn een nieuw merk smartphones gestart: Obi Worldphones. John Sculley, voormalig CEO bij Apple, en voormalig hoofd design Robert Brunner willen Android-smartphones bieden voor mensen met een beperkt budget. Design speelt, net als bij hun voormalige werkgever, een grote rol.
Twee modellen in vier kleuren
Op dit moment zijn er twee modellen, de SF1 en de SJ1.5, die respectievelijk 199 dollar (150 euro) en 129 dollar (97 euro) kosten. De SF1 heeft een 5-inch HD scherm, een 13 megapixel camera en een interface voor Android. De telefoon weegt 147 gram en is 8 millimeter dik. De SJ1.5 is net zo dik, maar met 131 gram een beetje lichter. Deze heeft ook een 5-inch HD-scherm, maar een 8 megapixel camera. Beide telefoons zijn verkrijgbaar in vier kleuren.
'Design does define change'
Sculley, die jarenlang chief executive was bij Apple, begon met Obi en haalde zijn oud-collega Brunner erbij. Die laatste leidde de design-afdeling van Apple tussen 1989 en 1996. Daarna richtte hij onder meer een eigen designbedrijf op, Ammunition Design Group. Volgens Sculley was Brunner de ultieme person die hij er bij wilde hebben voor het design van de telefoon. ‘Design really does define change,’ zei hij daarover tegen Designweek. Brunner, op zijn beurt, zegt dat bij de Obi telefoons op designgebied ‘alles doordacht is’, en dat het doel van hun beiden was om een verzameling tools te realiseren ‘voor een generatie die mobiele technologie meer gebruikt dan alle generaties voor hen.’
Aanvankelijk probeerde Obi vooral voet aan de grond te krijgen in India. Nu zet het bedrijf in op het midden- en verre Oosten, om zich daarna ook op het westen te richten.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing