Toetjes inspireren Nike tot nieuwe damescollectie

Toetjes inspireren Nike tot nieuwe damescollectie
  • Design
  • 24 sep 2015 @ 11:10
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • ProductdesignSmaakprikkel

Nike lanceert een collectie sneakers voor vrouwen: de FA15 Air Max 90 City. Achter die mondvol gaan zes paar schoenen schuil die zijn geïnspireerd door zoetigheden uit de wereldsteden: van Parijse macarons tot New Yorkse aardbeiencheesecake, de kleuren en texturen moeten je het water in de mond doen lopen.

Room, schuim en fruit
De ‘macarons uit Parijs’ zijn lila van kleur, deels met een subtiele metallicglans en voor een deel van een kussen-achtig, fluffy materiaal. Aan de stad Londen wordt een ode gebracht die verwijst naar het Britse dessert Eton Mess: een rommelig dessert van room, schuim en fruit. Die schoen is grotendeels wit, met in de details en de zool een veelkleurig palet van roze, rood en oranje. Milaan heeft misschien de meest opvallende schoen: eentje met rood dat fadet naar oranje, die 'Aperitivo' genoemd is en inderdaad sterk doet denken aan een goeie cocktail. 

Cupcake met roze topping
Voor Shanghai staan de ‘Must win cake’ sneakers, uitgevoerd in snoepachtig roze, die doen denken aan een cupcake met dikke roze topping. De schoenen hebben een opvallend reliëf. De ‘strawberry cheesecake’ schoenen, naar New Yorks beroemde taartje, zijn beige met zandkleur en felrood. En dan is er nog Tokio: creme met beige en gestreepte veters, verwijzend naar de Harajuku crêpes: kleine dunne pannekoekjes die ze in Japan met van alles beleggen.

De Fa15 City collectie is nu verkrijgbaar bij een select aantal Nike-winkels in Amerika èn online, in Nike’s Eshop.


Shanghai
TokioMilaanNew YorkParijsLonden
 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken