Derde editie 'DDW Goes Digital' op Dutch Design Week

Derde editie 'DDW Goes Digital' op Dutch Design Week
  • Design
  • 9 okt 2015 @ 15:39
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Evenement

Tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven wordt een nieuwe editie van ‘DDW goes Digital’ georganiseerd. Experts uit de creatieve industrie spreken over succesvolle ontwerpen van Nederlandse digitale designers, nieuwe ontwikkelingen en de toekomst van Dutch Digital Design.

Bij heel veel dagelijkse beslissingen laten we ons leiden door digitaal design, zegt de organisatie van ‘DDW goes Digital’. Het is immers belangrijk in het gebruik van diensten, of om verhalen aantrekkelijk te presenteren. Van het boeken van vliegtickets en online winkelen tot aan de apparaten in onze huiskamers: de digitale en echte wereld versmelten. Het ontwerp van de interface voor een prettige gebruikerservaring is belangrijker dan ooit.

Tijdens dit event zullen Nederlandse digitale designers hun visie geven op trends en ontwikkelingen en voorbeelden tonen van succesvol Dutch Digital Design. Sprekers van bureaus als Momkai, MediaMonks, Fabrique, TamTam, Code d’Azur, Freshheads, Mirabeau en ACHTUNG! zullen tijdens het event op het podium staan. Ook zal Robert Overweg (Beyond Sports) vertellen over het gebruik van virtual reality.

Adobe zal op het evenement de Adobe Creative Meetup organiseren. Hierin wordt gekeken naar de ontwikkelingen binnen de creatieve industrie en worden wereldwijde trends belicht. Daarnaast laten ze de nieuwste technologische ontwikkelingen zien in de Creative Cloud.

‘DDW goes Digital’ vindt vrijdag 23 oktober plaats in het Klokgebouw in Eindhoven en wordt georganiseerd door Dutch Digital Agencies, in samenwerking met Adobe en de Dutch Design Week. Het event en de presentaties zullen opgenomen worden door partner en digital agency Lifely. Toegang tot het event is voor iedereen gratis, via inschrijving met deze link. Tijdens de Dutch Design Week is overigens ook een Digital Design route te volgen, waarvoor Bert Hagendoorn als curator aangesteld is. De route leidt onder meer naar 'DDW goes Digital'.  


 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken