Designonderzoek en innovatie bij Drive tijdens Dutch Design Week

Designonderzoek en innovatie bij Drive tijdens Dutch Design Week
  • Design
  • 12 okt 2015 @ 12:19
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Smart meets circular, UPPS (ultra personalized products and services) in de gezondheidszorg en vele andere onderwerpen komen aan de orde in meer dan 50 presentaties bij Drive, het Design Research & Innovation Festival tijdens de Dutch Design Week.

Drive brengt ontwerpers, wetenschappers, bedrijven, overheid en topsectoren samen en laat zien hoe onderzoek binnen de creatieve industrie complexe uitdagingen aanpakt en bijdraagt aan maatschappelijke innovaties. 

Op woensdag 21 oktober start het Engelstalige festival met presentaties rondom onderzoeksthema’s als Create Health, Create Energy, Smart Retail, Smart Industry en het Smart Industry fieldlab UPPS.

Donderdag 22 oktober staat in het teken van de circulaire economie. Aan bod komen verschillende aspecten van circulair ondernemen en ontwerpen, waaronder resultaten en bevindingen van IOP-IPCR projecten over duurzaamheid en inzichten van het recent gestarte CLICKNL | DESIGN CIRCO project.

Drive wordt gehouden in het Natlab in Eindhoven en verzorgt tijdens het festival VIP tours over de 3TU tentoonstelling: Mind the Step in het Klokgebouw. Daar worden recente resultaten van design, research en innovatie getoond. Voor het programma en inschrijving is er de website van Drive. 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken