Thomas Cook vernieuwt identiteit Neckermann
- Design
- 1 okt 2015 @ 15:54
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual id
- 1 okt 2015 @ 15:54
- Redactie Design
De Thomas Cook Group is gestart met het versterken van haar merk Neckermann, het grootste merk binnen de 15 landen waar de Thomas Cook Group actief is. Het merk Neckermann zal een gedaanteverwisseling ondergaan met ‘een stijl die van deze tijd is’, met beelden in een ‘frisse look’. Tip van de sluier: er is een grote rol weggelegd voor een geel hart. Verantwoordelijk voor de nieuwe merkidentiteit is Thomas Cook Group's eigen Creative Services, samen met het Duitse Buroecco.
'Sunny heart', symbool voor vertrouwen
Neckermann en het merk Vrij Uit zullen een geel hart, het ‘sunny heart’, omarmen als hun merkidentiteit binnen Nederland. Het hart is volgens de Thomas Cook Group hét symbool voor vertrouwen, zorg voor de klant en klantgerichtheid waarmee de reisorganisatie zich wil onderscheiden. Ieder moment van de ‘customer journey’ moet de klant het hart tegenkomen, of dat nu bij de start op het reisbureau is, op de website of in de accommodatie op de bestemming. De nieuwe merkidentiteit wordt vanaf 1 oktober geleidelijk worden uitgerold in Nederland, tot afronding in de zomer van 2016.
Investering in het grootste merk van TCG
'De eenwording van ons merk-onder-het-hartsymbool is een belangrijke stap voor de Thomas Cook Group. Het hart staat voor klantvertrouwen,' aldus Carola Hoekstra, Managing Director van Thomas Cook in Nederland. ‘Dit sterkt ons nog meer in onze missie de klanten zekerheid te bieden dat Neckermann en Vrij Uit merken zijn met een juiste kwaliteit aan producten en service voor onze klanten.’ Hoofd Merk en strategie Marketing van de Thomas Cook Group, Tim van Genechten verklaart: ‘Investeren in Neckermann is een krachtige strategische zet, want het blijft veruit ons grootste merk binnen de Thomas Cook Group.’
Neckermann is in Nederland al begonnen met het dragen van het 'sunny heart' als handelsmerk met zijn 'eigen' Neckermann vliegtuig, dat eind juni geïntroduceerd werd.
Over Thomas Cook Nederland
Thomas Cook is één van de grootste reisorganisaties in Nederland. Tot de organisatie behoren de touroperators Neckermann en Vrij Uit. Jaarlijks verzorgt Thomas Cook Nederland voor ruim 1 miljoen Nederlanders de vakantie. In totaal werken er zo'n 285 medewerkers bij Thomas Cook. Thomas Cook Nederland is onderdeel van Thomas Cook Group plc. die met een omzet van ruim 12 miljard euro, beursgenoteerd is in Londen. Ieder jaar kiezen meer dan 22 miljoen mensen ervoor om met Thomas Cook Group te reizen.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing