Design Bridge steekt Appelsientje in het nieuw
- Design
- 19 nov 2015 @ 12:07
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging design
- 19 nov 2015 @ 12:07
- Redactie Design
Design Bridge heeft de complete verpakkingslijn van marktleider Appelsientje in het nieuw gestoken. Omdat het druk is in het houdbare schap en veel merken de marktleider volgen, viel Appelsientje niet meer genoeg op.
De grootste uitdaging voor Design Bridge was dan ook Appelsientje weer te laten opvallen en de extra uitdaging was het uitstralen van puurheid. Niet-gekoelde vruchtensappen worden immers vaak gezien als bewerkt, ondanks dat de meest prominente producten van Appelsientje 100% puur sap zijn. Als onderdeel van de nieuw vormgegeven verpakkingen heeft zijn ook de fruit drinks onder de loep genomen, waarbij het gehele portfolio nu zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen is.
Design Bridge heeft de ‘A’ aangesneden door foto’s van fruit en de boomgaard, om de pure, natuurlijke inhoud en het goede van fruit volledig tot zijn recht te laten komen. Het nieuwe - speciaal voor Appelsientje ontworpen – lettertypemoet het merk en product onlosmakelijk met elkaar verbinden.
‘Appelsientje is al tientallen jaren onderdeel van ons gezinsleven, maar het werd steeds moeilijker om zich hiermee te onderscheiden van de middelmaat’, aldus Bas van Herten, client business director van Design Bridge. ‘Het doel was dat we vanuit een indrukwekkende erfenis weer vol trots de toekomst in kunnen kijken. Dat doen we door consumenten een frisse, onbewerkte en onderscheidende versie te geven van het merk dat ze al zo lang in hun hart hebben gesloten. Een glas Appelsientje geeft je zin in de dag.’
‘Het nieuwe ontwerp van Design Bridge is het perfecte eerbetoon aan wat er in ieder pak zit: puur sap voor puur genieten’, zegt Siska Schipper, director marketing Riedel bij FrieslandCampina Branded Netherlands. ‘Voor ons was het zaak om het merk weer iconisch te maken en meer puurheid uit te stralen. Met dit nieuwe trotse design staan we weer duidelijk vooraan in het schap.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing