Design Bridge steekt Appelsientje in het nieuw

Design Bridge steekt Appelsientje in het nieuw
  • Design
  • 19 nov 2015 @ 12:07
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Design Bridge heeft de complete verpakkingslijn van marktleider Appelsientje in het nieuw gestoken. Omdat het druk is in het houdbare schap en veel merken de marktleider volgen, viel Appelsientje niet meer genoeg op.

De grootste uitdaging voor Design Bridge was dan ook Appelsientje weer te laten opvallen en de extra uitdaging was het uitstralen van puurheid. Niet-gekoelde vruchtensappen worden immers vaak gezien als bewerkt, ondanks dat de meest prominente producten van Appelsientje 100% puur sap zijn. Als onderdeel van de nieuw vormgegeven verpakkingen heeft zijn ook de fruit drinks onder de loep genomen, waarbij het gehele portfolio nu zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen is.

Design Bridge heeft de ‘A’ aangesneden door foto’s van fruit en de boomgaard, om de pure, natuurlijke inhoud en het goede van fruit volledig tot zijn recht te laten komen. Het nieuwe - speciaal voor Appelsientje ontworpen – lettertypemoet het merk en product onlosmakelijk met elkaar verbinden.

‘Appelsientje is al tientallen jaren onderdeel van ons gezinsleven, maar het werd steeds moeilijker om zich hiermee te onderscheiden van de middelmaat’, aldus Bas van Herten, client business director van Design Bridge. ‘Het doel was dat we vanuit een indrukwekkende erfenis weer vol trots de toekomst in kunnen kijken. Dat doen we door consumenten een frisse, onbewerkte en onderscheidende versie te geven van het merk dat ze al zo lang in hun hart hebben gesloten. Een glas Appelsientje geeft je zin in de dag.’

‘Het nieuwe ontwerp van Design Bridge is het perfecte eerbetoon aan wat er in ieder pak zit: puur sap voor puur genieten’, zegt Siska Schipper, director marketing Riedel bij FrieslandCampina Branded Netherlands. ‘Voor ons was het zaak om het merk weer iconisch te maken en meer puurheid uit te stralen. Met dit nieuwe trotse design staan we weer duidelijk vooraan in het schap.’




Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken