Zapposium 2015: Fit for the future
- Design
- 6 dec 2015 @ 11:02
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Evenement
- 6 dec 2015 @ 11:02
- Redactie Design
Total Identity’s tweede editie van het Zapposium eind november trok 300 relaties van het communicatie-adviesbureau op het gebied van identity en branding naar het IJburgse hoofdkantoor. Tot de nieuwe klanten die Total Identity dit jaar mocht verwelkomen behoren onder meer Flora Holland, NN Groep, C&A, Vrije Universiteit, Gemeente Utrecht en de NPO. Dit was voor het bedrijf wederom aanleiding om een Total Zapposium te organiseren op basis van het thema ‘Fit for the Future’ waarbij 24 klanten en netwerkpartners het podium kregen.
Op het programma stonden 24 sessies en 5 experiences, waaronder demo's op het gebied van brainhacking (in samenwerking met partner Waag Society), sound branding, fashion bodyscans en 3D-printing (in samenwerking met partner 3D Hubs).
Thema's als Redefining design, Transforming technology en Engaging people kwamen tot uiting in presentaties en interviews over effectieve geodatamarketing (klant: regionetwerk U10 / Utrecht10.nl), resultaatgericht engagement-campagnevoeren (klant: VNO-NCW in samenwerking met diverse regionale Werkbedrijven), de strategische herpositionering en het vernieuwde global brand management van C&A en 'prikkels voor betere cyber security' (klant: Fox-IT).
De Nederlandsche Bank: ‘We gaan nog meer publieksactiviteiten organiseren’
DNB rolt momenteel samen met Total Identity een publieksprogramma uit dat informeel vertelt over complexe financiële kwesties. In zijn presentatie vertelde Robert Meulenbroek van De Nederlandsche Bank over de ‘geldverhalen’ die gedeeld worden met de Nederlanders: ‘In het vernieuwde DNB Bezoekerscentrum in Amsterdam gaan we nog meer publieksactiviteiten organiseren en op Facebook.com/geldvertelt delen we verhalen over geld, vanuit het gegeven dat geld ons verbindt. Dat levert nu al heel veel inspirerende verhalen en verbindingen op.’
Persgroep: ‘Bannering een aflopende zaak’
Christel van den Hazel, directeur advertising bij de Persgroep, timmert aan de weg als pionier in branded content in de vorm van long read-producties. Deze zijn nu nog relatief duur om te maken, maar dankzij het nieuwe publishing-platform dat Total Active Media heeft ontwikkeld, moet deze manier van publiceren steeds interessanter worden. Van den Hazel: ‘Via content gevonden worden, is het nieuwe zoeken, bannering is een aflopende zaak.’
Bezieling
Algemeen directeur Bob van der Lee ging in op ‘de hedendaagse tech-buzzword bingo’ ten opzichte van de ‘bezieling’ wat in zijn ogen een krachtiger tool is voor het realiseren van je eigen toekomst. Van der Lee: ‘Dit zapp-format werkt zo inspirerend en het enthousiasme onder klanten om mee te doen is zo hoog dat we dit willen verankeren in onze jaarkalender. Dus november 2016: Zapposium 3.0’.
Fotoverslag
Bij binnenkomst werd iedereen welkom geheten door marketing strategist Hans P Brandt. Het Zapposium bood klanten een podium om de door hen ingeslagen toekomstbestendige koers over het voetlicht te brengen.
Dit jaar waren er 24 parallelsessies en 5 cornerstone-presentaties om tussen heen en weer te zappen.
Thema's als Redefining design, Transforming technology, Engaging people en Understanding customers kwamen aan bod in presentaties en interviews.
Er waren hapjes, drankjes en de keynote speech van brand builder Bob van der Lee onder de titel 'Lean on agile anticipation'
Presentaties van 3D Hubs en Waag Society, waarbij de bezoeker de technologie zelf kon ervaren door middel van demo’s op het gebied van brainhacking
Met de 3D-bril van DPI kon de bezoeker een kijkje in de toekomst nemen
'What does your brand sound like?’ BLCKBRD demonstreerde hoe invloedrijk geluid kan zijn voor een merk
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing