Booreiland ontwerpt nieuw logo en huisstijl voor Fronteer

Booreiland ontwerpt nieuw logo en huisstijl voor Fronteer
  • Design
  • 2 feb 2016 @ 16:19
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

Fronteer Strategy - het in innovatie en merkontwikkeling gespecialiseerde bureau – gaat verder als Fronteer. Het heeft freelance user interface designer & front end developer Erik Gelderblom de nieuwe website laten ontwikkelen. Interaction design studio Booreiland tekende voor het nieuwe logo. De nieuwe huisstijl is voortgekomen uit een kruisbestuiving tussen beide.

James Veenhoff, founding partner Fronteer: ‘De nieuwe huisstijl is frisser, opener en actueler dan de oude. De NDSM-werf - onze thuisbasis - hebben we als uitgangspunt en inspiratiebron gekozen: groots, hardwerkend, fris. Daarom ook de keuze voor een feller, lichter signaalblauw als huiskleur. Dit blauw is al decennia de huiskleur van de NDSM-werf; de deuren van alle loodsen in dit erfgoedgebied zijn erin geschilderd. Het 'geruststellende' straat-naam-bordjes-blauw heeft ons jaren een goede dienst bewezen, maar ons werk is inmiddels prikkelender, ambitieuzer. Ook in beeldgebruik en andere kleurkeuzes is de werf ons uitgangspunt.’

Nieuwe website

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken