Booreiland ontwerpt nieuw logo en huisstijl voor Fronteer
- Design
- 2 feb 2016 @ 16:19
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual id
- 2 feb 2016 @ 16:19
- Redactie Design
Fronteer Strategy - het in innovatie en merkontwikkeling gespecialiseerde bureau – gaat verder als Fronteer. Het heeft freelance user interface designer & front end developer Erik Gelderblom de nieuwe website laten ontwikkelen. Interaction design studio Booreiland tekende voor het nieuwe logo. De nieuwe huisstijl is voortgekomen uit een kruisbestuiving tussen beide.
James Veenhoff, founding partner Fronteer: ‘De nieuwe huisstijl is frisser, opener en actueler dan de oude. De NDSM-werf - onze thuisbasis - hebben we als uitgangspunt en inspiratiebron gekozen: groots, hardwerkend, fris. Daarom ook de keuze voor een feller, lichter signaalblauw als huiskleur. Dit blauw is al decennia de huiskleur van de NDSM-werf; de deuren van alle loodsen in dit erfgoedgebied zijn erin geschilderd. Het 'geruststellende' straat-naam-bordjes-blauw heeft ons jaren een goede dienst bewezen, maar ons werk is inmiddels prikkelender, ambitieuzer. Ook in beeldgebruik en andere kleurkeuzes is de werf ons uitgangspunt.’
Nieuwe website
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing