Pharrell Williams: ‘G-Star hèt jeansmerk 21ste eeuw’

Pharrell Williams: ‘G-Star hèt jeansmerk 21ste eeuw’
  • Design
  • 11 feb 2016 @ 12:17
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Pharrell Williams wordt mede-eigenaar van het in 1989 opgerichte Nederlandse G-Star RAW. Het strategische partnership wordt aangekondigd op de website van het merk. G-Star werkt al twee jaar samen met Bionic Yarn van Williams aan ‘Raw for the Oceans’. Voor dit project wordt het plastic uit de oceanen getransformeerd in denim.

Volgens Williams is G-Star een onafhankelijk en ‘forward thinking’ bedrijf en hij gelooft dat het HET jeansmerk van de 21ste eeuw gaat worden: ‘Ik wil graag onderdeel uitmaken van hun missie en meewerken aan de toekomst van G-Star.’

Designer Marc Newson – onder meer ontwerper van het 3D-denim-concept – denkt dat de samenwerking met Williams de verwachtingen zal verhogen op het gebied van onverwacht en “raw”.’

Thecla Schaeffer, cmo G-Star en voormalig columniste van MarketingTribune: ‘Met de samenwerking met Pharrell Williams geven we aan door te willen gaan met innoveren en onze grenzen steeds meer te verleggen. We kijken er naar uit de toekomst van denim samen met hem te herbedenken.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken