Starbucks ready-to-drinks in nieuwe verpakking
- Design
- 8 mrt 2016 @ 12:38
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual id
- 8 mrt 2016 @ 12:38
- Redactie Design
Starbucks heeft een nieuwe visuele identiteit voor de ready-to-drinks die in supermarkten door heel Nederland te koop zijn. De bekers zijn volgens Starbucks nu aantrekkelijker voor klanten en beter passend bij het merk. De ready-to-drinks werden voorheen verkocht onder de naam Starbucks Discoveries, maar worden nu enkel onder het merk Starbucks verkocht.
Sommige smaken krijgen een andere naam, zodat ze beter aansluiten bij het aanbod dat verkrijgbaar is in de vestigingen.
Over het design
De vernieuwde cups hebben een natuurlijke kleur en textuur gekregen waardoor ze beter bij de smaken moeten passen. Volgens Starbucks weerspiegelen de bekers de afkomst van de koffie en verwijzen ze naar de verschillende kenmerken van de koffies. Zo heeft de Caramel Macchiato een raster van caramellijnen en heeft de Cappuccino een design van schuim dat vanaf de bovenkant omlaag loopt.
Rebecca Kemp, senior marketing manager bij Starbucks CPG: ‘We zijn heel tevreden met het nieuwe ontwerp. Ons ready-to-drink aanbod heeft zijn oorsprong in de Starbucks-vestigingen en de nieuwe look benadrukt de geschiedenis van het merk, kwaliteit en de passie die we hebben voor koffie. Met deze kant-en-klare gekoelde koffies bieden we liefhebbers ook buiten onze vestigingen kwaliteit aan en het is een goed alternatief voor consumenten die geen tijd hebben om langs te komen.’
Starbucks ready-to-drink producten worden geproduceerd en gedistributeerd door Arla Foods in Europa.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing