Drinkrand maakt van blikje glas

Drinkrand maakt van blikje glas
  • Design
  • 28 apr 2016 @ 15:14
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Productdesign

Bavaria en Smaac lanceren het Bavaria-blikglas. Door middel van een eenvoudig te bevestigen drinkrand krijgt een regulier bierblikje hiermee de drinkervaring van een glas. Vanaf 9 mei is het blikglas verkrijgbaar bij supermarkten in heel Nederland.

Smaac bedacht het concept en was verantwoordelijk voor de ontwikkeling en productie van het blikglas. Tijdens de ontwikkeling is gebruik gemaakt van 3D-printing. Daarmee was het mogelijk om in korte tijd verschillende componenten te testen en te optimaliseren. Het blikglas is gemaakt van stootvast polycarbonaat dat bijna niet te onderscheiden is van echt glas. Door middel van een (Bavaria)blauwe afsluitring is het blikglas volledig waterdicht gemaakt.

Alex de Winter, creative director van Smaac: ‘Mooi dat we samen met Bavaria ons idee tot uitvoering hebben weten te brengen. Marketing by design is onze kracht en het is fantastisch dat we daarmee relevante oplossingen kunnen bieden. Het Bavaria-blikglas is echt iets nieuws in het bliksegment en we kijken dan ook uit naar de reacties van de consument.’

Ralph Bongaerts, marketingmanager Benelux van Bavaria: ‘Een frisse kijk op het bliksegment heeft ons tot het blikglas gebracht. Het blikglas brengt twee voordelen samen: het gemak van een blikje en de kwaliteit van een glas. Het liefst drink je bier uit een glas en met het Bavaria-blikglas is dat ook onderweg binnen handbereik. Een kleine innovatie die een groot verschil kan maken. Met het zomer- en festivalseizoen in het vooruitzicht zal het Bavaria-blikglas ongetwijfeld veelvuldig van pas komen.’

Over Smaac

Smaac is gevestigd in De Gruyter Fabriek in ’s-Hertogenbosch en houdt zich al 12 jaar actief bezig met ‘Marketing by Design’. Het team bestaat uit conceptontwikkelaars, graphic & industrial designers en webprofessionals en was het creatieve brein achter onder meer het Karvan Cevitam-waterpistool, de huidige Bolletje-website en de Daelmans-stroopwafelring. 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken