The National Gallery in Londen kiest Fabrique
- Design
- 19 mei 2016 @ 14:05
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Digital design
- 19 mei 2016 @ 14:05
- Redactie Design
Ontwerpbureau Fabrique gaat werken voor the National Gallery in Engeland. Na een pitch koos het Londense museum voor Fabrique voor de herpositionering van het merk en de ontwikkeling van nieuwe digitale middelen.
Met werken van Turner, Da Vinci, Rembrandt en Van Gogh is the National Gallery een van de meest vooraanstaande kunstmusea ter wereld. Voor de herontwikkeling van de merkpropositie, de digitale middelen en de wayfinding schreef het museum een driedelige pitch uit. Fabrique won de aanbesteding voor twee onderdelen. Het Londense bureau Applied Wayfinding wordt verantwoordelijk voor de digitale en fysieke bewegwijzering.
Fabrique gaat voor the National Gallery de merkpropositie herzien en een plan opstellen voor de content en de tone-of-voice. Het ontwerpbureau zal daarbij nauw samenwerken met de communicatieafdeling van het museum. Daarnaast zal Fabrique concepten ontwikkelen voor nieuwe ‘next generation’ digitale middelen, waaronder ook een nieuwe website voor het museum. The Gallery wil met de projecten vooral een hechte band met een breed publiek opbouwen.
‘De opdracht voor the National Gallery is opnieuw een mooie aanvulling op het portfolio van Fabrique in het Verenigd Koninkrijk. Naast de veelvuldig onderscheiden website voor het Design Museum ontwikkelde Fabrique al projecten voor onder meer Mallett, the Edinburgh International Festival, Artangel en Tate Gallery’, aldus het persbericht.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing