Thorvald van Wijnsberge: 'Met Fama Volat hoop ik prijzen in Cannes te pakken'

Thorvald van Wijnsberge: 'Met Fama Volat hoop ik prijzen in Cannes te pakken'
  • Design
  • 28 jul 2016 @ 15:20
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Interview

Thorvald van Wijnsberge is als senior designer in dienst getreden bij de Eindhovense vestiging van Fama Volat. In zijn 25 jaar als designer heeft hij gewerkt bij onder meer Compass en Bovil/TBWA. Veel verder dan bovenstaande ging het persbericht niet, dus vroegen wij Van Wijnsberge naar een korte toelichting op dit heuglijke nieuws.

Gefeliciteerd met deze nieuwe uitdaging! Waarom heeft u 'ja' gezegd?
Na een aantal jaar bij mijn vorige werkgever was ik klaar voor een nieuwe omgeving. Fama Volat kwam op het juiste moment. We hebben een prachtige klantenlijst en ik krijg veel creatieve vrijheid. Daarnaast kende ik een aantal van mijn huidige collega's via samenwerkingen bij vorige bureaus. Mijn collega's zijn een van de beste creatieven en talenten van Brabant en doordat ik henzelf en hun werk ken voelde het direct vertrouwd.

Wat betekent deze stap voor u persoonlijk?
Bij Fama Volat werk ik voor andere klanten dan bij mijn voorgaande werkgevers. Dit brengt nieuwe uitdagingen met zich mee op design vlak. Daarnaast draag ik veel verantwoordelijkheid over ons designteam. Het is erg leuk om de groei en ontwikkeling van zowel het designteam als het hele bedrijf van dichtbij mee te maken en er zelf een steentje aan bij te dragen.

Wat betekent deze stap - denkt u - voor Fama Volat?
Mijn collega's bij Fama Volat zijn ervaren op strategisch en creatief gebied. Op designvlak kan ik mijn werkervaring en eigen creativiteit goed tot uiting brengen binnen onze projecten. Daarnaast kan ik onze talentvolle designers de fijne kneepjes van het vak leren. Dit alles zorgt voor een nog completer team waarmee we nog mooier werk af kunnen leveren.

Wat hoopt u in uw nieuwe functie te bereiken binnen nu en één jaar?
Ik wil mijn collega's ondersteunen en hun creatieve ideeën zo goed mogelijk vertalen naar producten en ideeën voor onze klanten. Daarbij komt natuurlijk ook kijken dat iedere klant anders is. De uitdaging ligt 'm er ook in om van iedere klant afzonderlijk te weten wat hun stijl is en waar zij in designs naar opzoek zijn.

En binnen nu en drie jaar?
Lastige vraag… Samen met Fama Volat mooi werk neerzetten en hopelijk prijzen pakken in Cannes!

Tot slot: u bent onvindbaar op LinkedIn; zit hier een gedachte achter?
Niet zozeer, ik heb LinkedIn eigenlijk nog nooit echt nodig gehad. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken