Johnson banks presenteert nieuwe logo Mozilla
- Design
- 26 jan 2017 @ 14:12
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 26 jan 2017 @ 14:12
- Nanny Kuilboer
10 maanden is er gewerkt aan de rebranding van Mozilla door het Londense designbureau johnson banks. En niet alleen door het designbureau. Mozilla - nee, niet alleen van Firefox! - heeft zijn nieuwe identiteit mede door crowd sourcing laten bepalen. Eén van de redenen voor een nieuwe identiteit is dat minder dan 30 procent van de respondenten in een recent onderzoek door Mozilla wist dat deze non profit organisatie ook nog andere dingen doet naast de ontwikkeling van de bekende browser. Mozilla noemt zichzelf ‘toegewijd aan het beter maken van het wereldwijde web’ en één van hun producten is dus Firefox, waarvan 40 procent van de programmering wordt geschreven door vrijwilligers.
In een blog legt Tim Murray namens Mozilla het waarom uit en sinds 17 augustus 2016 stonden de zeven ontwerpen online om te oordelen.
Volgens designbureau johnson banks is er massaal gereageerd. Lees hier waarom er voor dit ontwerp is gekozen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing