Johnson banks presenteert nieuwe logo Mozilla

Johnson banks presenteert nieuwe logo Mozilla
  • Design
  • 26 jan 2017 @ 14:12
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

10 maanden is er gewerkt aan de rebranding van Mozilla door het Londense designbureau johnson banks. En niet alleen door het designbureau. Mozilla - nee, niet alleen van Firefox! - heeft zijn nieuwe identiteit mede door crowd sourcing laten bepalen. Eén van de redenen voor een nieuwe identiteit is dat minder dan 30 procent van de respondenten in een recent onderzoek door Mozilla wist dat deze non profit organisatie ook nog andere dingen doet naast de ontwikkeling van de bekende browser. Mozilla noemt zichzelf ‘toegewijd aan het beter maken van het wereldwijde web’ en één van hun producten is dus Firefox, waarvan 40 procent van de programmering wordt geschreven door vrijwilligers.

In een blog legt Tim Murray namens Mozilla het waarom uit en sinds 17 augustus 2016 stonden de zeven ontwerpen online om te oordelen.

Volgens designbureau johnson banks is er massaal gereageerd. Lees hier waarom er voor dit ontwerp is gekozen.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken