Mary Hessing lanceert WOTH

Mary Hessing lanceert WOTH
  • Design
  • 6 sep 2016 @ 11:43
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

WOTH (Wonderful Things Magazine) is een initiatief van Mary Hessing (hoofdredacteur) en Toon Lauwen (uitgever). De nieuwe glossy van, voor en over designliefhebbers is een onafhankelijke Nederlandse uitgave met een internationale Engelstalige editie. WOTH verschijnt 6 keer per jaar en is vanaf 6 september te vinden bij AKO en Bruna winkels, kwaliteitsboekhandels en conceptstores in Nederland en België.

Mary Hessing maakt al jaren (woon)tijdschriften en heeft een persoonlijke voorliefde voor design, kunst, food en mode. Het eerste nummer telt 164 pagina’s en heeft onder meer interviews met Sabine Marcelis, Sergio Herman, Ellie Uyttenbroek (Exactitudes), Ronald van der Kemp en Hannes van Severen (Muller van Severen). Verder beschrijft Wim Pijbes zijn ommezwaai van het Rijks naar Museum Voorlinden, Job Smeets (Studio Job) zijn jeugdliefde voor auto’s en Jaap Biemans (Coverjunkie) een selectie van magazinecovers.
Het magazine is deels door crowdfunding gerealiseerd. Bijna 600 supporters kochten een los nummer, namen een jaarabonnement of steunden met een (anonieme) donatie. Daarnaast zijn 10 Founding Partners aan het magazine verbonden. Grafisch ontwerper Gert Dumbar tekende voor het logo en Jaap van Triest voor het typografische concept van de pagina’s.

Toon Lauwen en Mary Hessing - Fotograaf Kasia Gatkowska

www.woth.co

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken