Jägermeister presenteert nieuwe fles en slogan: 'It's a matter of taste'
- Design
- 4 jan 2017 @ 10:05
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Packaging designProductdesignBranding
- 4 jan 2017 @ 10:05
- Redactie MarketingTribune
Jägermeister's credo 'Alleen als 'ie ijs- en ijskoud is' is al sinds jaar en dag bekend, toch gooit het drankmerk het over een andere boeg met de slogan: 'It's a matter of taste' - onderdeel van de nieuwe campagne van het drankmerk. En daar hoort ook een hernieuwd flesontwerp bij.
De nieuwe campagne, ontwikkeld door creatief bureau Neew, is geïnspireerd op het feit dat er uitgesproken ervaringen en meningen zouden bestaan rondom het product en het merk. Jägermeister's antwoord daarop: het is nu eenmaal een kwestie van smaak. Mirte Litjens, brand manager bij Jägermeister, laat weten: 'We zijn een karakteristiek merk met een dito product. En we begeven ons liever in werelden waar mensen een sterke mening over hebben dan dat niemand iets vindt van wie je bent en wat je doet. Zo waarderen wij het ook wanneer mensen zelf een karakteristieke lifestyle nastreven. En of je hier van houdt of niet, is een tweede.'
Timon Zijderlaan, creatief bij Neew: 'Laten we eerlijk zijn, de smaak van Jägermeister is misschien niet voor iedereen. In plaats van dit te ontkennen, vonden we het juist gaaf om dit als sterk punt te duiden voor dit unieke, sterke drankje. Met deze campagne laten we zien dat we fan zijn van uitgesproken smaken in het algemeen.'
Campagne
De nieuwe campagne bestaat uit outdoor, online film en een digitale doorvertaling. In samenwerking met bekende influencers exploreert Jägermeister de smaken van hun favoriete stad: Berlijn. Ook biedt het merk een online platform waar de smaken van de influencers en Jägermeister-fans gevierd worden.
Nieuw design fles
Naast de aangezette brede schouders vergaart de vernieuwde fles een meer high-end look door onder andere de nieuwe dop van de fles, waar de signature van Jägermeister's uitvinder genaamd Curt Mast, op gegrafeerd staat. (LB)
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing