Peeze introduceert nieuw koffieconcept tijdens Horecava

Peeze introduceert nieuw koffieconcept tijdens Horecava
  • Design
  • 9 jan 2017 @ 08:34
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Koffiebranderij Peeze is vooral werkzaam in het B2B-kanaal. Naast een assortiment koffiemelanges biedt Peeze nu ook tijdelijke specialties aan onder de naam Best Collect. Dit assortiment is een nieuw koffieconcept, dat niet alleen draait om de smaak, maar juist ook om het verhaal achter de koffiebonen.

Jenny Berenpas, marketingmanager bij Peeze: ‘Single origin is geen mix, maar bonen uit één streek of zelfs van één plantage. Peeze werkt voor Best Collect samen met lokale koffiespecialisten. Zij kennen de ligging, groeihoogtes en verwerkingsmethodes die zorgen voor bijzondere koffiearoma’s. Aangezien de oogst het volgende jaar weer anders kan zijn, zullen de specialties regelmatig wijzigen. We beginnen met onder andere Cepro Yanesha, koffiebonen uit een regenwoudgebied in Peru, verbouwd door Yanesha-indianen. Best Collect is bestemd voor de betere koffiezaken.’

Edwin Visser, directeur van SoGood: ‘Door middel van illustraties verhalen we over de ontdekkingstocht en de bereidingswijze van deze speciale koffiebonen. De stazak met de illustraties zal altijd hetzelfde zijn en hierop komt een label die de specifieke soort en smaak communiceert. In dezelfde stijl van deze verpakkingen wordt ook een exclusief servies geïntroduceerd. De introducties verstevigen de premium positie van Peeze.’

 

Best Collect wordt tijdens de Horecava (9 t/m 12 januari) geïntroduceerd.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken