Cover MarketingTribune 4 door Gino Bud Hoiting

Cover MarketingTribune 4 door Gino Bud Hoiting
  • Design
  • 28 feb 2017 @ 08:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Graphic

De cover van MarketingTribune 4 is - in partnership met de ADCN en met dank aan Unit CMA - ontworpen door illustrator Gino Bud Hoiting (1984). Sinds 2009 werkt Gino vanuit zijn eigen studio aan commerciële projecten met illustraties voor onder meer (online) magazines, kranten, boeken, posters, flyers en banners. Ook maakt hij persoonlijk werk met tekeningen, animaties en installaties die in Nederland en internationaal geëxposeerd worden. Je kunt zijn stijl herkennen aan de analoge benadering, waarin hij tekent in lijnen, met pen op papier, resulterend in heldere en tastbare beelden.

Gino: ‘Het idee voor de cover is ontstaan vanuit mijn beeldonderzoek naar radiogolven. Het visuele aspect van de frequentie van radiogolven sprak me aan en ik wilde dat vertalen naar een mood, een beleving, iemand die opgaat in wat op de koptelefoon staat, een moment of zen, een vrouw die luistert naar de radio als een eiland in een kabbelende zee van radiogolven.’

De cover is gemaakt in partnership met ADCN, de club voor creativiteit in advertising en design, en met dank aan Unit CMA. Unit vertegenwoordigt verschillende kunstenaars in fotografie, illustratie, animatie, artdirection en film en verzorgt tevens de productie van creatieve projecten.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken