Handmade by Van Strien in een nieuw jasje door SoGood
- Design
- 20 mrt 2017 @ 13:06
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging design
- 20 mrt 2017 @ 13:06
- Redactie Design
Banketbakkerij van Strien heeft sinds enige tijd hebben een eigen merk in het retailkanaal. Designbureau SoGood ontwikkelde logo en verpakkingen.
Jacques van Strien, derde generatie eigenaar en directeur van Van Strien Banketbakkerij: ‘Wij ontdekten dat de consument onze koekjes zeer weten te waarderen vanwege de kwaliteit en dat ze het herkenden aan het “Handmade”-panel, maar dat ze het niet koppelden aan ons merk. Van Strien is eigenlijk nog onbekend. Dat wilden we veranderen. Daarnaast zaten onze biologische koekjes in bruine kraftpapieren zakjes, die onvoldoende de juiste kwaliteit en smaak communiceerden. Tenslotte hebben we nieuwe koeken voor tussendoor ontwikkeld die we onder de naam Baked Goodness willen gaan verkopen in de OOH markt. Het werd dus tijd voor de ontwikkeling van een aangepaste identiteit.’
Edwin Visser, directeur van SoGood: ‘Door ons is allereerst een nieuw logo ontwikkeld dat de ambachtelijkheid, authenticiteit en kleinschaligheid van het merk onderstreept. De naam is nu veel herkenbaarder. Vervolgens zijn er nieuwe verpakkingen ontwikkeld voor de biologische koekjes. Deze hebben een meer hedendaagse uitstraling gekregen en onderstrepen de bijzondere smaken. Voor de OOH-markt zijn de folies en displaydozen ontworpen in lijn met de nieuwe aangescherpte identiteit.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing