Rebranding poppodium Mezz door Das Buro
- Design
- 1 mrt 2017 @ 12:39
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 1 mrt 2017 @ 12:39
- Nanny Kuilboer
Het Bredase poppodium Mezz wilde zijn merkidentiteit versterken en zich nog duidelijker positioneren als concertzaal voor bands, dance en festivals in Breda en omstreken. Mezz legde deze vraag neer bij het Rotterdamse brand identity- & design-bureau Das Buro van Hans de Ruiter en Dennis van der Meule. Das Buro is al 12 jaar gevestigd in het hart van Rotterdam en werkt voor meerdere culturele opdrachtgevers zoals het Luxor en De Doelen. MarketingTribune stelde Hans enkele vragen: ‘Het logo van Mezz is eigenwijs door van de dubbele Z een ligatuur te maken, die net niet helemaal klopt als je het leest.’
Hans: ‘Achter de schermen bij Mezz is heel veel energie en er heerst een echte pop/band/rock/dance-sfeer. Deze energie en het plezier van bandjes en dance-avonden werd echter niet naar buiten gecommuniceerd en dat wilden we omdraaien, zodat het publiek de energie en beleving voelt. De stijl heeft een handgeschreven/getekende laag en beeld van acts wordt opgeknipt, gespiegeld en gedraaid, zodat er een ongedwongen uitstraling ontstaat. Om Mezz duidelijk te communiceren zijn er twee kleuren gekozen waarin alle uitingen verschijnen. Het logo van Mezz is eigenwijs door van de dubbele Z een ligatuur te maken die net niet helemaal klopt als je het leest.’
Op dit moment wordt de stijl geïmplementeerd. De website is in ontwikkeling en de posters verschijnen in de stad. Tevens is er een imagocampagne geweest om het nieuwe beeldmerk te laden.
Hans: ‘Mezz is continue op zoek naar interactie met zijn publiek. Niet alleen via social, maar ook door kenners van een bepaald muziekgenre te betrekken bij de programmering om het aanbod nog beter aan te laten sluiten bij het publiek.’
Credits Das Buro
Visuele identiteit: Jessica Deligt en Leon Lenders
Webdesign: Sanne Meijer
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing