Rebranding poppodium Mezz door Das Buro

Rebranding poppodium Mezz door Das Buro
  • Design
  • 1 mrt 2017 @ 12:39
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

Het Bredase poppodium Mezz wilde zijn merkidentiteit versterken en zich nog duidelijker positioneren als concertzaal voor bands, dance en festivals in Breda en omstreken. Mezz legde deze vraag neer bij het Rotterdamse brand identity- & design-bureau Das Buro van Hans de Ruiter en Dennis van der Meule. Das Buro is al 12 jaar gevestigd in het hart van Rotterdam en werkt voor meerdere culturele opdrachtgevers zoals het Luxor en De Doelen. MarketingTribune stelde Hans enkele vragen: ‘Het logo van Mezz is eigenwijs door van de dubbele Z een ligatuur te maken, die net niet helemaal klopt als je het leest.’

Hans: ‘Achter de schermen bij Mezz is heel veel energie en er heerst een echte pop/band/rock/dance-sfeer. Deze energie en het plezier van bandjes en dance-avonden werd echter niet naar buiten gecommuniceerd en dat wilden we omdraaien, zodat het publiek de energie en beleving voelt. De stijl heeft een handgeschreven/getekende laag en beeld van acts wordt opgeknipt, gespiegeld en gedraaid, zodat er een ongedwongen uitstraling ontstaat. Om Mezz duidelijk te communiceren zijn er twee kleuren gekozen waarin alle uitingen verschijnen. Het logo van Mezz is eigenwijs door van de dubbele Z een ligatuur te maken die net niet helemaal klopt als je het leest.’

Op dit moment wordt de stijl geïmplementeerd. De website is in ontwikkeling en de posters verschijnen in de stad. Tevens is er een imagocampagne geweest om het nieuwe beeldmerk te laden.

Hans: ‘Mezz is continue op zoek naar interactie met zijn publiek. Niet alleen via social, maar ook door kenners van een bepaald muziekgenre te betrekken bij de programmering om het aanbod nog beter aan te laten sluiten bij het publiek.’

Credits Das Buro
Visuele identiteit: Jessica Deligt en Leon Lenders
Webdesign: Sanne Meijer



 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken