Huisstijl van restjes papier

Huisstijl van restjes papier
  • Design
  • 18 mei 2017 @ 12:16
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Graphic

Begin 2017 lanceerde het Rotterdamse kindermuseum Villa Zebra in samenwerking met grafisch ontwerper Art Collart een nieuwe huisstijl. De eerste campagne met de nieuwe identiteit viel meteen in de prijzen. Het tentoonstellingsbeeld voor ‘Diep in het Bos’ won een Graphis Merit Award voor de Poster Annual 2018 in de categorie Musea. Dit is het derde achtereenvolgende jaar dat Villa Zebra wordt bekroond in een competitie van internationale uitgever Graphis.

De nieuwe huisstijl is gebaseerd op restjes papier die kinderen in het museum achterlaten na het volgen van een workshop. De visitekaartjes in de nieuwe stijl bevatten ook knipsels. Tijdens het overhandigen tekent de gever snel een oogje op zo’n knipsel.

tekst gaat verder onder het beeld



Ook voor campagnebeelden worden de knipsels ingezet. Met het winnende ontwerp voor de tentoonstelling Diep in het Bos (7+) creëerde grafisch ontwerper Art Collart van de knipsels een bos.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken