Logo katholiekleven nl door Dailymilk wint European Design Award

Logo katholiekleven nl door Dailymilk wint European Design Award
  • Design
  • 29 mei 2017 @ 09:46
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

Het logo dat Dailymilk voor het online platform katholiekleven.nl ontwikkelde, is in de prijzen gevallen bij de European Design Awards. Dailymilk haalde met het logo brons binnen in de categorie Brand Logo. Klaas-Jan Bernouw, creative director en oprichter van Dailymilk, nam de prijs in ontvangst op het podium van Teatro Municipal Rivoli in Porto.

Hij is vereerd met dit design een prijs te hebben gewonnen bij de European Design Awards: ‘We kregen van de Rooms Katholieke Kerk Nederland veel creatieve vrijheid, waardoor we platform katholiekleven.nl een frisse en eigentijdse uitstraling hebben kunnen geven. Het eeuwenoude symbool van geloof, hoop en liefde heeft met dit iconische logo een nieuwe vertaling gekregen die relevant is en een brede groep mensen aanspreekt.’

Katholiekleven.nl is het videokanaal van de Nederlandse bisschoppen, dat in 2016 werd gelanceerd. Projectcoördinator Daphne van Roosendaal laat weten trots te zijn op het prijswinnende logo: ‘Bij de ontwikkeling van het logo is nadrukkelijk gezocht naar een manier om de christelijke waarden van geloof, hoop en liefde tot uitdrukking te brengen en hiermee zowel een kerkelijk als een niet-kerkelijk publiek aan te spreken. Het logo laat zich daarom twee kanten op lezen: van geloof naar liefde en van liefde naar geloof. Ik merk dat er heel positief gereageerd wordt op het logo en het verhaal erachter. De prijs is wat mij betreft een bevestiging van die goede ontvangst.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken