WDCD roept creatieve industrie op om actie te ondernemen rondom klimaatverandering
- Design
- 19 mei 2017 @ 11:55
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Maatschappij
- 19 mei 2017 @ 11:55
- Redactie Design
In samenwerking met de Ikea Foundation en Autodesk Foundation presenteert What Design Can Do de Climate Action Challenge. Wereldwijd wordt de creatieve industrie opgeroepen om innovatieve oplossingen te ontwikkelen voor een van de meest urgente problemen van onze tijd: klimaatverandering. Een internationale jury selecteert uit alle aanmeldingen meerdere winnaars die onder begeleiding van WDCD hun ideeën gaan realiseren. Inschrijven kan vanaf 23 mei.
De Climate Action Challenge is de opvolger van de What Design Can Do Refugee Challenge van 2016. Daarvoor ontving de organisatie meer dan 600 inzendingen uit 70 landen. De vijf prijswinnende concepten van 2016 zijn inmiddels gerealiseerd en resulteerden bijvoorbeeld in AgriShelter (zelfvoorzienende duurzame vluchtelingenunits) en Makers Unite (een co-creatie lab van locals en vluchtelingen).
Richard van der Laken, initiatiefnemer en creatief directeur van WDCD roept op nrc.nl op tot een Ministerie van Creatie & Klimaatzaken: ‘Voor veel mensen is klimaatverandering een groot en abstract probleem. Onze doelstelling is om met deze challenge het probleem èn potentiële oplossingen tastbaar en begrijpelijk te maken.’
Deelnemers kunnen hun ideeën en ontwerpen tot 21 augustus indienen in drie categorieën: studenten, professionals en start-ups. De winnaars worden op 23 oktober tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven bekendgemaakt. Een totaalbedrag van € 900.000,- wordt beschikbaar gesteld voor alle winnaars. Daarnaast nemen zij deel aan een intensief acceleratieprogramma inclusief begeleiding, kantoorruimte en toegang tot een netwerk van investeerders.
Klimaatmanifest
De Climate Action Challenge wordt gelanceerd tijdens de What Design Can Do-conferentie, die plaatsvindt op 23 en 24 mei. Petra Stienen, voorzitter van What Design Can Do: ‘Het is erg belangrijk dat de creatieve sector zich mengt in het debat rondom klimaatverandering. Als één van onze negen topsectoren heeft de creatieve sector een belangrijke invloed op onze maatschappij.’
Inschrijven kan vanaf 23 mei via www.whatdesigncando.com/challenge.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing