IJsjes boordevol groente

IJsjes boordevol groente
  • Design
  • 2 jun 2017 @ 08:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Branding & packaging designbureau Mas ontwierp voor @samhoud food de verpakkingen van hun nieuwe 100% natuurlijke groentje-ijsjes, die deze zomer geïntroduceerd gaan worden. IJs met groente,fruit en een vleugje honing, alles biologisch natuurlijk. De ijsjes zijn er in twee smaken: sinaasappel-wortel en komkommer-limoen en ze heten Sprice.

De nieuwe ijsjes liggen vanaf vandaag in het vriesschap liggen van de supermarkt. Mas Peters van designbureau Mas: ‘De Sprice-verpakkingen kregen een vrolijke en frisse uitstraling, waarin we de herkenbare stijlelementen van &samhoud food terugzien. Voor de to go-verpakking is er gekozen voor een rechthoekig doosje in plaats een plastic flowpack waardoor de verpakking – net als het ijsje zelf – verrassend en onderscheidend is. Het doosje gaf bovendien ruimte om de productdetails met behulp van illustraties op een leuke, toegankelijke manier weer te geven. Het ijsje op het doosje is gefotografeerd zoals het echt is. What you see is what you get.’

Multipack voor retail
Voor de retail is er een multipack ontwikkeld. Mas: ‘Ook op deze 4-pack wordt de filosofie van &samhoud food op een toegankelijk manier gecommuniceerd. Daarnaast staat het vol leuke weetjes en wist-je-datjes.’

Mas heeft dit project in samenwerking met freelance-ontwerper Bart Nagel van Now Even Better gedaan, met wie ook de verpakkingslijn voor de vleesvervangers en versmaaltijden van &samhoud food is ontworpen.





 

 

 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken