Inschrijving tweede editie Let it Grow geopend

Inschrijving tweede editie Let it Grow geopend
  • Design
  • 4 jun 2017 @ 09:35
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • ProductdesignInnovatie

Let it Grow is wereldwijd op zoek naar innovaties op het gebied van bloemen en planten. Na een succesvolle eerste editie opent Let it Grow de inschrijving voor het tweede incubatieprogramma. De afgelopen editie hebben zeven groene innovators en start-ups uit Nederland meegedraaid en dankzij Let it Grow een stap gemaakt in hun groei. Nieuwe teams kunnen zich aanmelden om kans te maken op een plek in het incubatieprogramma.

Let it Grow is een ambitieus, internationaal georiënteerd innovatieplatform binnen de bloemen- en plantensector en is ontwikkeld vanuit Royal FloraHolland, ’s werelds grootste bloemenveiling. Het incubatieprogramma biedt start-ups en innovators een kans om een volgende stap te maken in hun bedrijf. Naast een investering van 10.000 euro in cash, waarbij start-ups géén aandelen hoeven af te geven, krijgen deelnemers in-depth trainingen en een ondernemer als vaste mentor die hen gedurende het hele programma begeleidt en toegang biedt tot het netwerk dat Let it Grow heeft in de sierteeltsector.

Living Light
Eén van de eerste deelnemers van het programma was Ermi van Oers. Haar bedrijf Living Light heeft als eerste in de wereld een lamp gemaakt die aangaat doordat het zijn energie haalt uit de plant zelf. Op dit moment heeft Living Light van de gemeente Rotterdam de opdracht gekregen om een deel van de Rotterdamse stadstuin Sint-Jacobsplaats te gaan verlichten met energie die uit de planten zelf komt, zodat straatlantaarns tot het verleden kunnen gaan behoren.

Irene Rompa, Lead Let it Grow Incubatie Programma: ‘Ons incubatieprogramma is ontzettend goed gewaardeerd door de eerste lichting ondernemers. Vorig jaar kwamen alle deelnemers nog uit eigen land, dit jaar zijn we klaar om ook internationale teams te begeleiden. Nederland is dé plek voor bedrijven die werken met bloemen en planten. De expertise van Royal FloraHolland en ons wereldwijde netwerk in deze sector biedt internationale teams de connecties die zij nodig hebben om nog harder te groeien.’

Silke Tijkotte, Lead en founder Let it Grow: ‘In 2016 is Let it Grow vanuit Nederland een maatschappelijke beweging gestart die draait om innovaties die de stad en haar inwoners gezonder en gelukkiger maken met behulp van bloemen en planten. De eerste editie van het incubatieprogramma bleek een enorm succes. We zijn nu weer op zoek naar concepten die het stadsleven positief bevorderen en waarmee we de wereld nóg groener kunnen maken.”

Inschrijving
Het nieuwe, internationaal georiënteerde incubatieprogramma begint op 31 oktober en eindigt eind maart 2018 met de tweede editie van het Let it Grow Greenhouse Festival. Inschrijven kan vanaf 24 mei tot 10 september via letitgrow.org/apply.

 

 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken