Nieuwe Koleos voltooit restyling Renault

Nieuwe Koleos voltooit restyling Renault
  • Design
  • 16 jun 2017 @ 15:22
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • InnovatieProductdesign

‘De nieuwe Koleos voltooit de styling-renaissance van Renault die in 2012 met de Clio begon. Als ontwerper was het de uitdaging om een SUV te creëren die niet alleen elegant, maar ook dynamisch en modern is. Om dat te bereiken, hebben we de traditionele kenmerken van een SUV gecombineerd met krachtige horizontale lijnen, gespierde flanken en een grote bodemvrijheid,’ zegt de Nederlandse Laurens van den Acker, Senior Vice President Corporate Design bij de komst van de vernieuwde Koleos in Nederland.

De Koleos is na de Talisman, Talisman Estate en Espace het vierde topmodel van Renault in Europa en de derde crossover na de Captur en Kadjar. Het is tevens de vijfde Renault die leverbaar is in de uitvoering INITIALE PARIS, waarin het beste van Renault, zoals het merk het zelf omschrijft, ‘wordt vertegenwoordigd op het gebied van elegantie, comfort en uitrusting.’

De Koleos wordt geleverd met beproefde motoren en technieken, met keuze uit twee diesels die naar wens gekoppeld zijn aan een X-Tronic automatische transmissie of handbediende versnellingsbak.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken