VHD ontwikkelt packaging voor citroenolie San Mauro
- Design
- 20 jun 2017 @ 12:02
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging design
- 20 jun 2017 @ 12:02
- Redactie Design
Voor de nieuwe citroenolie heeft VHD een speciale verpakking ontwikkeld waarbij veel ruimte was voor het brandverhaal. San Mauro gebruikt Sorrento-citroenen voor een nieuw product in hun assortiment: Novolio al Limone di Sorrento. Nadat de citroenen zijn geplukt, wordt alleen het gele gedeelte met de hand geschild. Deze schillen worden vervolgens met San Mauro’s eigen olijfolie gemengd. Als na enige tijd de essentiële citroenolie uit de schil is opgenomen door de olijfolie wordt het geheel gefilterd en gebotteld.
Rob van Heertum, strategy director bij VHD: ‘We willen de consument letterlijk een stukje Italië bezorgen en echt laten zien waar het product vandaan komt. Als inspiratie namen we de citroenboomgaarden in Sorrento. We organiseerden een fotoshoot om dit culturele erfgoed vast te laten leggen en gebruikte dit als basis voor de creatie van een handgemaakte illustratie. Handgemaakt, omdat we juist het ambachtelijke uit het productieproces willen symboliseren in het creatieve proces. Vervolgens is de illustratie omgezet en gedrukt op een groot vel. Dit hebben wij opgesneden in 600 verschillende sluitlabels voor de flessen. Dit is precies genoeg voor de complete eerste productiebatch. Dat betekent dat elke consument een individueel en unieke verpakking krijgt en letterlijk een klein stukje van San Mauro’s culturele erfgoed in handen heeft. Om dit verhaal uit te leggen zit bij elke verpakking een klein kaartje met de afbeelding van de complete illustratie. De labels zijn uitgevoerd in een frisgroene kleur en complimenteren de zeer donkergroene, slanke en elegante fles. De invulling is simpel en strak gehouden met een citroengeel/wit-bedrukking.’
Een andere belangrijke inspiratiebron was de citroenschil. ‘We willen echt opvallen in het schap, dus een mooie doos om de fles heen was niet voldoende. We creëerden daarom een nieuwe innovatieve “open” flesverpakking, die meteen opvalt in het schap, de lange smalle fles perfect presenteert en op de fles aansluit als een “schil”. Om het product te complementeren is de constructie uitgevoerd in citroengeel en voorzien van een voelbare citroenschil-structuur, door toepassing van een letterpress-preging. Zo ziet en voelt de consument letterlijk “citroen” en is het meteen duidelijk dat het om een citroenolie gaat. De constructie is verder afgewerkt met een speciaal handvat in de vorm van het San Mauro-logo waarmee tegelijkertijd een sluitingsysteem wordt gecreëerd.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing